کد خبر: 98736
A

کارشناس اصولگرای روابط بین الملل: ترامپ ۳۵۰ میلیون دلار برای حمله به ایران از عربستان و امارات گرفته است

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ ۳۵۰ میلیون دلار از برخی کشور‌ها مانند عربستان و امارات پول گرفته به بهانه اینکه تا قبل از واگذاری قدرت فراهم شدن زمینه حمله به ایران و به هم زدن توافق هسته‌ای را عملیاتی خواهد کرد.

کارشناس اصولگرای روابط بین الملل: ترامپ ۳۵۰ میلیون دلار برای حمله به ایران از عربستان و امارات گرفته است

به گزارش دیده بان ایران؛ عماد آب شناس، کارشناس مسائل بین الملل در خصوص درخواست ترامپ مبنی بر کمک از جمهوری خواهان سنا برای تغییر نتیجه انتخابات آمریکا و اینکه این موضوع تا چه میزان براساس قوانین آمریکا امکان پذیر است، گفت: براساس قوانین ایالات متحده کنگره باید روز ششم ژانویه نتایج الکترال را عملا تایید کند و تقاضای ترامپ برای تغییر در نتیجه انتخابات از جمهوری خواهان به معنای این است که وی از هم حزبی‌های خود می‌خواهد که یا در انتخابات تقلب کنند و یا به تحزب روی بیاورند. 

وی تصریح کرد: بر این اساس این ماجرا می‌تواند کل روند دموکراسی در ایالات متحده را زیر سوال ببرد و حتی اگر جمهوری خواهان بخواهند با ترامپ همراهی کنند این همراهی می‌تواند روسای جمهوری بعدی در آمریکا را با مشکل مشروعیت روبرو کند.

آب شناس ادامه داد: الان تقریبا همه جهان پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند و حتی برخی سناتور‌های جمهوری خواه نیز صراحتا بایدن را رئیس جمهور آمریکا معرفی کردند و به او پیام تبریک ارسال کردند که این به معنی پذیرش پیروزی او در انتخابات است و اگر جمهوری خواهان بخواهند کاری انجام دهند و نتیجه انتخابات را با باطل اعلام کنند ممکن است داخل آمریکا درگیری مسلحانه بین طرفداران جمهوری خواه و دموکرات رخ دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که در صورت عدم تمکین جمهوری خواهان آیا ممکن است ترامپ با هم حزبی‌های خود درگیر شود، گفت: در حال حاضر ترامپ حزب جمهوری خواه را به شدت دچار تنش کرده و در واقع این حزب به نوعی تقسیم به چند جبهه شده و عملا ترامپ برای دوره فعلی دستاورد چندانی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد جمهوری خواهان نیز از طرح او حمایت نخواهند کرد و با او همراه نمی‌شوند، گفت: امروز کنگره به طور کلی دست دموکرات هاست و نصف جمعیت سنا را نیز دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند و چنانچه چند نفر از جمهوری خواهان با این درخواست ترامپ مخالفت کنند این امر محقق نخواهد شد و خود ترامپ نیز به این موضوع کاملا واقف است.

آب شناس با اشاره به اینکه ترامپ با این قبیل اقدامات و از پا ننشستن در خصوص پیروزی در انتخابات از طرفداران داخلی و خارجی خود پول جمع می‌کند، گفت: به عنوان مثال وی تاکنون ۳۵۰ میلیون دلار از برخی کشور‌ها مانند عربستان و امارات پول گرفته به بهانه اینکه تا قبل از واگذاری قدرت فراهم شدن زمینه حمله به ایران و به هم زدن توافق هسته‌ای را عملیاتی خواهد کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: در واقع ترامپ به دنبال این است که این چند روز پایانی جیب خود را پر کند تا در دوره بعد خود را به عنوان رهبر جمهوری خواهان جا بیندازد و دیگر اعضای کهنه کار این حزب را به نوعی تضعیف کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این قبیل اقدامات ترامپ تا این لحظه نیز نتایجی داشته و حزب جمهوری خواه دچار تشدد شده و ترامپ با رای هفتاد میلیونی، خود را رهبر جمهوری خواهان مطرح می‌کند.

منبع: snn

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر