کد خبر: 98790
A

سیدحسن خمینی درباره کدام بخش از وصیت نامه امام (ره) حرف خواهد زد؟

به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و همچنین اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری توسط مجلس شورای اسلامی و مجاز دانستن ورود نظامی ها به انتخابات، موضوع مهمی که سیدحسن خمینی در آینده می خواهد به آن بپردازد، بخشی از وصیت نامه امام در منع ورود نظامی ها به سیاست باشد.

سیدحسن خمینی درباره کدام بخش از وصیت نامه امام (ره) حرف خواهد زد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سید حسن خمینی روز گذشته در دیدار با با مدیران گزینش کل شهرداری تهران گفت: درباره وصیت نامه امام سخن خواهم گفت

فرزند سیداحمد خمینی که سردار نقدی در توصیف پدرش گفته است اگر در سال 88 بود به دفاع از ولایت بر می خواست، در ادامه سخنان روز گذشته اش گفت: "حضرت اباعبدالله الحسین«سلام‌الله‌علیه» در روز عاشورا و موقعی که همه اصحاب و یاران به شهادت رسیده بوده‌اند،به امام سجاد وصیت می کنند که «یا بُنَیَّ إِیَّاکَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یَجِدُ عَلَیْکَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ»(ای فرزندم، از ظلم به کسی که در برابر تو ، هیچ یاری‌کننده‌ای به جز خداوند ندارد، بر حذر باش). این وصیت دو امام معصوم است. وصیت چکیده فکر و جان و روح یک فرد است. مثل وصیت نامه امام که البته من درباره آن سخن خواهم گفت؛ نمی توان به بخشی از آن مومن باشیم و به قسمتی از آن کافر."

 

به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و همچنین اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری توسط مجلس شورای اسلامی و مجاز دانستن ورود نظامی ها به انتخابات، موضوع مهمی که سیدحسن خمینی در آینده می خواهد به آن بپردازد، بخشی از وصیت نامه امام در منع ورود نظامی ها به سیاست باشد.

هفته گذشته، عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان در خصوص دیدگاه رهبر فقید و بنیانگذار انقلاب اسلامی امروز در این روزنامه پیرامون کاندیداهای سپاهی انتخابات آتی نوشته بود:«می‌گویند مردم به نظامیان رأی نمی‌دهند و از سوی دیگر احساس خطر می‌کنند و سازوکار حقوقی ورود نظامیان به انتخابات را نیز مخفی می‌کنند. بدون تردید منظور آنان از نظامیان سپاهیان است، چه سپاهیانی که قبلاً در سپاه بوده‌اند و چه آنان که بخواهند اکنون استعفا دهند و وارد انتخابات شوند. خوشبختانه هردو طیف از نسل اول سپاه هستند. درست است که به جهت حقوقی نظامی‌اند، اما از جهت رفتار و منش کمتر کسی سپاهیان را نظامی به معنی عرفی آن می‌داند. امام به آنان «نظامیان» نمیگفت. براساس آنچه از امام به‌صورت مکتوب مانده است، به سپاهیان میگفت، شما «سالک و موحد»، «مجاهد فی‌سبیل‌الله»، «پرچم‌داران عزت مسلمین»، «سپر حوادث کشور»، «همسنگر شهیدان»، «پیشکسوتان جهاد و شهادت» و... هستید»

این در حالی است که مراجعه به بیانات و مکتوبات امام خمینی(ره) بهترین راه برای تشخیص این ادعای گنجی است که آیا ایشان به سپاه عنوان نظامی اطلاق میکردند یا خیر.آنچه امروز برخی از آن به «تحریف» یاد میکنند و میکوشند تا این خطر را مثل موضوع «نفوذ» به درگیری‌ها و جهت‌گیری های سیاسی خود تقلیل دهند دقیقا همین‌جا رخ می‌نمایاند جایی که با وجود توصیه‌ها و سفارشات شفاف امام خمینی(ره) شیوه و سلک ایشان مورد تحریف قرار میگیرد. 

مروری بر بخشی از فرمایشات امام خمینی به خوبی نشان می‌دهد آیا گنجی و حامیان ورود نظامی‌ها به انتخابات درست میگویند یا -ان‌شاءالله از روی ناآگاهی- دست به تحریفی خطرناک زده‌اند.در ادامه بخشی از فرمایشات امام خمینی را مرور می‌کنیم تا ببینیم آیا ایشان سپاه را در ردیف قوای مسلحه و نظامی میدانستند یا خیر :

سفارش اکید من این است که افراد برحسب تکلیف شرعی و‌‎ ‌‌مصالح جامعه در سپاه و ارتش توجه به مسائل داشته باشند و از گروهگرایی و تفرقه‌‎ ‌‌شدیداً احتراز کنند.‌(۲۴ بهمن ۶۱)

از تمام قوای مسلحه ـ چه ارتش و چه سپاه‌‎ ‌‌پاسداران و چه ژاندارمری و چه شهربانی و چه بسیج و همه ـ تشکر کنم که در این موقع‌‎ ‌‌حساس همۀ آنها با هم مشغول فداکاری هستند، و برای اسلام خدمتگزار هستند.(۲۲ آذر ۵۹)

نامه محمدی عراقی، جانشین نمایندگی حضرت امام در سپاه پاسداران به امام و پاسخ ایشان: با فرا رسیدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و امر مؤید حضرتعالی در مورد عدم ورود‌‎ ‌‌نیروهای مسلح در مناقشات سیاسی استدعا دارم به دلیل ابهاماتی که برای بعضی برادران پیش آمده‌‎ ‌‌است، در صورت امکان پاسخ دو سؤال ذیل را مرقوم فرمایید:1ـ مسئولیت رسیدگی به مسئلۀ عدم‌‎ ‌‌ورود نیروهای سپاه و بسیج در مناقشات سیاسی بر اساس حکم حضرتعالی بر عهدۀ نمایندۀ حضرتعالی‌‎ ‌‌و شورایعالی سپاه بوده است. آیا اینجانب به عنوان جانشین نمایندگی حضرتعالی در مورد رسیدگی به‌‎ ‌‌تخلفات در امر انتخابات که مصداق روشن عدم ورود در مناقشات سیاسی است مسئولیتی دارم یا خیر؟‌‎ ‌‌2ـ آیا این حکم، خاص سپاه کشوری (سپاه قدیم) است یا شامل نیروهای سه گانۀ سپاه که به امر‌‎ ‌‌حضرتعالی تشکیل شده است نیز می باشد؟ با دعای طول عمر حضرت امام و پیروزی کامل سپاه اسلام. ‌

‌‌بسمه تعالی‌

‌‌ در مورد مسئلۀ اول جنابعالی مسئول میباشید. و در مورد دوم،حکم شامل همۀ سپاه ـ‌‎ ‌‌سپاه قدیم و نیروهای سه گانۀ سپاه می باشد.‌(۱۹ بهمن ۶۶)

این قوای انتظامی، اعم از سپاه پاسداران و‌‎ ‌‌ژاندارمری و ارتش و دیگران، باید خودشان را با اسلام منطبق کنند.(۲۸ تیر ۵۹)

اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود، جهات نظامی آن از بین‌‎ ‌‌میرود.

 

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر