کد خبر: 98807
A

نماینده مجلس: واهمه‌ عراق از رویارویی ایران و آمریکا در منطقه طبیعی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفر هیئت عراقی به ایران به این دلیل بوده است که بغداد قصد مشورت‌هایی با ایران درباره مسائل امنیتی، منطقه‌ای و تعمیق روابط داشته است، زیرا ایران یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین کشور‌های منطقه است از این رو هر از چندگاهی کشور‌های منطقه جهت مشورت، هیئت‌هایی را به تهران ارسال می‌کنند.

نماینده مجلس: واهمه‌ عراق از رویارویی ایران و آمریکا در منطقه طبیعی است

به گزارش دیده بان ایران؛ شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره سفر غیر منتظره هیئت عراقی به تهران، اظهار کرد: از گذشته تا به امروز یک روابط عمیقی بین ایران و عراق بوده و همچنان ادامه دار است.


وی ادامه داد: در واقع دولت و ملت عراق همواره مدیون و مرهون زحمات جمهوری اسلامی ایران هستند، زیرا بعد از رژیم صدام تا الان، جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در ایجاد ثبات در عراق داشته است و هرگاه این کشور در هرکجا از جمله سیاسی، امنیتی، اقتصادی و... دچار مشکل شده است ایران صادقانه به کشور دوست، عراق کمک کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به نظر بنده این گونه سفر‌ها غیر عادی نیست و کاملاً از قبل مشخص است شده است فلذا این دست سفر‌ها بنا به ضرورت اتفاق می‌افتد و ایران و عراق هم از این قاعده مستثنی نیستند.

حیدری تصریح کرد: این سفر هم به این دلیل بوده است که عراق قصد مشورت‌هایی با ایران درباره مسائل امنیتی، منطقه‌ای و تعمیق روابط داشته است، زیرا ایران یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین کشور‌های منطقه است از این رو هر از چندگاهی کشور‌های منطقه جهت مشورت، هیئت‌هایی را به تهران ارسال می‌کنند.

 

وی با اشاره به حضور آمریکایی‌ها در منطقه، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بیان کرده است که مخالف حضور کشور‌های بیگانه و فرا منطقه‌ای از جمله آمریکا در غرب آسیاست، زیرا این کشور‌ها با نگاه ضد امنیتی در منطقه حضور دارند.
 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: از این رو ثبات عراق برای ایران مهم است، زیرا ابتدا همسایه ایران محسوب می‌شود و ثانیا یکی از کشور‌هایی است که ایران بیشترین داد و ستد را با آن دارد از این رو ثبات سیاسی و امنیتی عراق برای تهران مهم است.

حیدری در پایان در پاسخ به این سوال که آیا یکی از اهداف سفر هئیت عراقی به تهران واهمه بغداد از تشدید رویارویی ایران با آمریکا بوده است؟، گفت: ایران اشراف خوبی از نظر امنیتی، اطلاعاتی و نظامی بر منطقه دارد و اجازه ماجراجویی جدیدی به هیچکس نمی‌دهد، اما ممکن است مقامات عراقی یک واهمه‌ای از رویارویی ایران و آمریکا در منطقه داشته باشند که این مورد طبیعی است.

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر