کد خبر: 99070
A

علی صوفی: تا نهاد اجماع ساز شکل نگیرد صحبت راجع به لیست انتخابات شورای شهر نمی توان حرف زد/ شهردار شدن «ابتکار» صحت ندارد

اصلاح طلبان که هم اکنون زمام امور مدیریت شهری را در اختیار دارند، نمی خواهند خیلی راحت پا پس بکشند و دو دستی این جایگاه را تقدیم جریان رقیب کنند.

علی صوفی: تا نهاد اجماع ساز شکل نگیرد صحبت راجع به لیست انتخابات شورای شهر نمی توان حرف زد/ شهردار شدن «ابتکار» صحت ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی صوفی  درباره سناریوی جریان اصلاحات برای انتخابات شورای شهر تهران گفت: اصلاح طلبان هم اکنون در تدارک تشکیل «نهاد اجماع‌ساز» هستند و این مکانیزم دارد فرایند خودش را طی می کند. قطعا جریان اصلاحات به انتخابات شورای شهر ورود می کند و در قالب «نهاد اجماع‌ساز» لیست های انتخاباتی می دهند.

وی درباره انتخاب محسن هاشمی به عنوان لیدر جریان اصلاحات در انتخابات شورای شهر تهران اظهار کرد: اصلا هم اکنون خبری نیست و صحبتی درباره انتخابات شورای شهر نیست که ایشان بخواهد لیدری کند. اول اصلاح طلبان باید در تدارک تدوین لیست باشند تا در آن قالب افراد مطرح شوند.

دبیرکل حزب پیش رو اصلاحات با بیان اینکه زمان بستن لیست برای شوراها هنوز در جریان اصلاح طلبی فرا نرسیده است، یادآور شد: تا نهاد اجماع ساز شکل نگیرد صحبت راجع به لیست، سرلیست و محوریت کار موضوعیت ندارد.

وی درباره برنامه اصلاح طلبان برای انتخاب معصومه ابتکار به عنوان شهردار زن در دوره آینده شورای شهر تهران توضیح داد: این موضوع را نشنیدم و چنین خبری صحت ندارد. هیچ کدام از این موارد هم اکنون نمی تواند موضوع بحث باشد. فعلا ما همه توان مان را روی تشکیل نهاد اجماع ساز گذاشتیم، بعد از آن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ورود می کنیم.

صوفی با بیان اینکه این خبرها گمانه زنی یا فضاسازی است، یادآور شد: در مجموع چنین خبرهایی را نباید باور کرد و آنها را جدی گرفت چون اصلاح طلبان هنوز به موضوع انتخابات ورود نکردند چه رسد به تصمیم گیری درباره جزئیات آن.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در تهران شاید یک ساختار ویژه ای را اعلام کنیم، تأکید کرد: البته در استان ها با همان شکل و قالب قبلی پیش خواهیم رفت.

وی درباره عملکرد نامطلوب اصلاح طلبان در این دوره از مدیریت شهری و شانس دوباره آنها برای گرفتن اکثریت کرسی های شورای شهر تهران، گفت: رویکرد مردم به انتخابات کلی است یعنی مردم یا از روی عادت به انتخابات روی خوش نشان می دهند و امیدوارانه و فعالانه در انتخابات شرکت می کنند یا روی خوش نشان نمی دهند و منفعلانه به آن نگاه می کنند.

صوفی تأکید کرد: قبل از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا این طور به نظر می آمد که مردم مثل سال 98 روی خوشی به انتخابات ندارند اما الان قدری جای امیدواری است چون بالاخره مردم معیشت خودشان را در گرو انتخاب رئیس جمهور و تیم اجرایی بعدی می بینند؛ اگر آنها در انتخابات شرکت کنند فارغ از آنکه عملکرد این شورای شهر چه بوده باشد، به لیست شورای شهر هم رأی می دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر