کد خبر: 99165
A

فائزه هاشمی رفسنجانی: در گذشته میان اصول گرایان عقل و منطق تا حدودی وجود داشت؛ الان در مجلس یازدهم وجود ندارد

فائزه هاشمی‌رفسنجانی در آغاز درباره عملکرد مجلس نسبت به تصویب قوانین پروتکل الحاقی و قانون انتخابات گفت: «در مجموع چیزی که از عملکرد مجلس یازدهم دیده می‌شود، کارکردی تبلیغاتی، شعاری، پوپولیستی و انحصارگرایانه است که این سیاست در مورد پروتکل الحاقی و قانون انتخابات نیز صادق است در قانون انتخابات به‌ نظر می‌رسد هدف بیشتر تنگ‌ترکردن فضا برای حضور کاندیدا‌های متفاوت با افکار آنها و هموارکردن بیشتر مسیر برای کاندیداهای جناح راست است.

فائزه هاشمی رفسنجانی: در گذشته میان اصول گرایان عقل و منطق تا حدودی وجود داشت؛ الان در مجلس یازدهم وجود ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فائزه هاشمی‌رفسنجانی در آغاز درباره عملکرد مجلس نسبت به تصویب قوانین پروتکل الحاقی و قانون انتخابات گفت: «در مجموع چیزی که از عملکرد مجلس یازدهم دیده می‌شود، کارکردی تبلیغاتی، شعاری، پوپولیستی و انحصارگرایانه است که این سیاست در مورد پروتکل الحاقی و قانون انتخابات نیز صادق است در قانون انتخابات به‌ نظر می‌رسد هدف بیشتر تنگ‌ترکردن فضا برای حضور کاندیدا‌های متفاوت با افکار آنها و هموارکردن بیشتر مسیر برای کاندیداهای جناح راست است.

هاشمی گفت: به‌نظر من نیاز به دستکاری قانون به این سبک نبود زیرا شورای نگهبان در رسیدگی به صلاحیت کاندیداها معمولا همین کار را می‌کرده است. او درباره الزام دولت به خروج از پروتکل الحاقی اظهار کرد: «درباره پروتکل الحاقی نیز این مصوبه به نوعی خودزنی بود و به دور از اصول دیپلماتیک، آش آن‌قدر شور شد که آقای صالحی نیز صدایش درآمد».

این فعال سیاسی با توضیح درباره عملکرد مجلس پنجم که در تضاد جناحی با دولت خاتمی بود، بحث خود را ادامه داد و گفت: در آن دوران نیز تضاد و تنش میان قوا بود ولی چند تفاوت داشت. اول اینکه این‌قدر جامعه دوقطبی نشده بود و بیشتر منطق حاکم بود، لجبازی‌ها کمتر بود، نمایندگان طرفدار اصلاحات اقلیت قوی در مجلس محسوب می‌شدند و در مقایسه با مجلس فعلی که با اکثریت بالای اصولگراست، آقای ناطق نوری شخصیتی قوی‌تر و مسلط‌تر نسبت به قالیباف بود. شرایط بی‌اختیاری و انحصاری و شعاری در جناح اصولگرا مثل الان حاکم نبود و عقل و منطق تا حدودی وجود داشت.

وی در پایان گفت: دشمن با دنیای خارج به این صورت رها نبود و از همه مهم‌‌تر آقای هاشمی وجود داشت که تا حدودی جریان‌های سیاسی را هدایت می‌کرد. دولت آقای خاتمی نیز عملکرد بسیار بهتری نسبت به عملکرد آقای روحانی در این دولت داشت. امروز همه‌چیز با‌هم جور در‌می‌آید!.

 

منبع: شرق

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر