کد خبر: 99172
A

جلالی‌زاده: اولویت مردم رفع تحریم و مشکلات اقتصادی است یا نابودی اسرائیل؟/ چرا ما باید دایه مهربان‌تر از مادر باشیم؟!

جلالی‌زاده گفت: لازم است که مجلس به مشکلات مردم بپردازد. آیا موکلین از وکلای خود انتظار دارند که به فکر نابودی اسرائیل باشد؟! آیا اولویت مردم ایران نابودی اسرائیل است یا حل مشکلات داخلی مثل مشکلات اقتصادی، فقر، بیکاری، خودکشی، کارتن‌خوابی و ... است.

جلالی‌زاده: اولویت مردم رفع تحریم و مشکلات اقتصادی است یا نابودی اسرائیل؟/ چرا ما باید دایه مهربان‌تر از مادر باشیم؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ مجلس یازدهم انگار قصد دارد رکورد طرح‌های مضحک، عجیب، بی‌نتیجه و مشکل‌ساز را بزند. هنوز غائله اصلاح قانون انتخابات تمام نشد و حواشی طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم» یا «الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی» پایان نیافته که خبر می‌رسد، راه‌یافتگان به بهارستان افتخاری دیگر آفریده‌اند.


حرف از «طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی» که هفته گذشته در صحن علنی اعلام وصول و متن کامل آن دیروز منتشر شد. عنوان طرح تاثیرگذارتر از آن است که مواد عجیب و غریب آن باورپذیر باشد اما باور کنیم یا نه ، نمایندگان مجلس در دوره یازدهم در این طرح دولت را مکلف به ایجاد ترتیباتی جهت نابودی رژیم غاصب صهیونیستی تا سال ۱۴۲۰ کرده‌اند!


آن هم درست در زمانه‌ای که اسرائیل یک به یک با کشورهای عربی منطقه رابطه برقرار کرده و تا بیخ گوشمان آمده است. درست در حالی که فضای منطقه و خصوصا خلیج فارس کاملا متشنج و زیر سایه جنگ است. درست در اوضاع و احوالی که مردم ایران آن قدر گرفتار مشکلات و مسائل داخلی شده که به هیچ چیز غیر از هوایی برای نفس کشیدن، رهایی از کرونا، کاهش فشار معیشتی و امثال آن فکر نمی‌کنند و نابودی اسرائیلی نیز حالاحالاها در فهرست اولویت‌هایشان قرار نمی‌گیرد. درست در شرایط که مقامات مسئول سعی دارند ضمن هشدارها و اعلام آمادگی‌های خود از تشنج موجود در فضا کاسته و آرامش را به خاورمیانه برگردانند.


در چنین شرایط صرف وقت و انرژی مجلس برای الزام دولت به فراهم کردن ترتیبات نابودی اسرائیل امری قابل تامل و توجه است. به خصوص که وضعیت فعلی برجام و تحریم‌ها نیز به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ناشی از نوشتن آرزوی نابودی اسرائیل روی موشک است.


برای همین هم شاهدیم که طرح مورد اشاره با حواشی و انتقادات بسیاری در فضای مجازی و مطبوعاتی همراه شده است. در همین راستا، جلال جلالی‌زاده نماینده پیشین مجلس گفت: « به نظر من مجلس محترم با اینگونه طرح‌ها جز دشمن‌تراشی و مشکل‌تراشی برای کشور کاری نمی‌کند. ضمن اینکه مسائل امنیتی ، یا مسائل مربوط به جنگ و ... نیازی به اعلام، جنجال و هیاهو ندارد».


وی با تاکید بر اینکه «کشور ما باید با آرامش، تدبر و تفکر با مسائل برخورد کند» گفت: « اینکه کشوری را به نمایش بگذاری که قصد انجام اقدامات تروریستی و یا قصد نابودی کشور دیگری را دارد، در واقع بهانه به دست مخالفان داده و پایگاه کشور ما را در جهان و سازمان‌های بین‌المللی تضعیف می‌کند».


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: «کسی منکر غاصب بودن اسرائیل نیست اما در شرایطی که کشورهای عربی هر روز با او ارتباط برقرار می‌کنند، چرا ما باید دایه مهربان‌تر از مادر باشیم؟! درست است که هر مسلمانی در مقابل بیت‌المقدس و مسجد‌القصی مسئولیت دارد اما باید کارها را نیز اولویت بندی کرد».


وی تاکید کرد: «اولویت مجلس باید ساماندهی به امور داخلی کشور باشد. لازم است که مجلس به مشکلات مردم بپردازد. آیا موکلین از وکلای خود انتظار دارند که به فکر نابودی اسرائیل باشد؟! آیا اولویت مردم ایران نابودی اسرائیل است یا حل مشکلات داخلی مثل مشکلات اقتصادی، فقر، بیکاری، خودکشی، کارتن‌خوابی و ... است».


جلالی‌زاده خاطرنشان کرد: « انتظار می‌رود مجلس به مسائل مهمی که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده بپردازند و وقت خود را صرف مسائلی که نه در اولویت است و نه در توان ما؛ نکنند. ضمن اینکه مسئولان کشور نیز راضی به افزایش تنش در دنیا نیستند».

منبع: آزادی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر