کد خبر: 99269
A

سلیمی: مصوبه مجلس غنی‌سازی بیش از 9 کیلو در ماه است/ دولت استنکاف کند، به قوه قضاییه شکایت می کنیم!

عضو هیئت رئیسه مجلس: به دقت در حال رصد عملکرد دولت و سازمان انرژی هسته ای هستیم، مجلس با دقت پیگیری می کند و اگر استنکافی از قانون صورت گیرد از طریق قوه قضائیه این مسئله دنبال خواهد شد.

سلیمی: مصوبه مجلس غنی‌سازی بیش از 9 کیلو در ماه است/ دولت استنکاف کند، به قوه قضاییه شکایت می کنیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ «علیرضا سلیمی»، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها ملزم به اجرای مر قانون هستند گفت: تصویب قانون راهبردی لغو تحریم ها در مجلس یک اقدام راهگشا است و به نظر دولت بی جهت در ابتدای تصویب آن حاشیه سازی می کرد زیرا این قانون برای دولت نیز راهگشا است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهدیم که وزیر امور خارجه با در دست داشتن مصوبه مجلس شورای اسلامی در حال مانور دادن در برابر اروپایی هاست ادامه داد: در این قانون بندی در نظر گرفته شده است که اگر کسی از قانون مصوب مجلس استنکاف کند، تحت تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت و برای این امر مجازات های سنگینی در نظر گرفته شده است.

سلیمی با اشاره به اینکه قانون راهبردی لغو تحریم ها ضمانت اجرای بسیار محکمی دارد تصریح کرد: مجلس به دقت در حال رصد عملکرد دولت و سازمان انرژی هسته ای است، مجلس با دقت پیگیری می کند و اگر استنکافی از قانون صورت گیرد از طریق قوه قضائیه این مسئله دنبال خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت در ابتدای تصویب این طرح ناراحت و عصبانی بود و همین موضوع باعث شد که رئیس سازمان انرژی اتمی با تاخیر این مسئله را پیگیری کند تاکید کرد: به هر طریق غنی سازی 9 کیلو اورانیوم در ماه آغاز شده است که البته مصوبه مجلس بیشتر از این مقدار است از این رو مجلس اصرار دارد که دولت به طور دقیق مصوبه مجلس را اجرایی کرده و به قانون تمکین داشته باشد.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به تاثیر آغاز غنی سازی اورانیوم تاکید کرد: با آغاز غنی سازی در کشور قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در جهان افزایش پیدا خواهد کرد، ضمن اینکه طرف های غربی و آمریکایی باید متوجه باشند که زمان اجرا تعهدات یک طرفه تمام شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز زمان اجرای یکطرفه تعهدات به پایان رسیده است عنوان کرد: باید طرف های غربی به تعهدات خود در قبال ایران عمل کنند اینها به دلیل بدعهدی در برجام حداقل 150 میلیارد دلار خسارت به جمهوری اسلامی ایران وارد کردند از این رو به نظر می رسد تنها یک مسیر وجود دارد و آن این که خسارت ها را جبران کنند آنها به ملت ایران بدهکار هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: باید محدودیت هایی که در قالب مکانیزم ماشه علیه ملت ایران اعمال کردند حذف شود.

سلیمی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی باید یاد بگیرند که در برابر جمهوری اسلامی ایران چگونه رفتار کنند خاطرنشان کرد: نباید در برابر ملت ایران زیاده خواهی داشته باشند؛ ما به برجام ایرادات زیادی داریم اما اروپا حتی به همین قرارداد که ایرادات زیادی هم دارد عمل نکرد.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    یه پیشنهاد، اگه میشه اطلاع رسانی کنید که بجای حقوق ومزایا نمایندگان انقلابی مجلس از این اورانیوم غنی شده به آنها بدهند وسر سفره شان اورانیوم میل بفرمایند

ارسال نظر