کد خبر: 9928
A

اوباما: کاندیدا می‌شدم، رأی می‌آوردم

رییس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد: در صورتی که به لحاظ قانونی امکان کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر را داشت، می‌توانست در این انتخابات رأی بیاورد و پیروز شود.

اوباما: کاندیدا می‌شدم، رأی می‌آوردم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا که آخرین روزها و هفته‌های دومین دوره ریاست‌جمهوری خود را سپری می‌کند، معتقد است که اگر این امکان را می‌داشت که برای بار سوم در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش کاندیدا شود، می‌توانست در این انتخابات پیروز از میدان بیرون آید.

وی در گفت‌وگوی خود با شبکه خبری سی.ان.ان تصریح کرد: من اطمینان دارم که اگر یک بار دیگر کاندیدا می‌شدم، می‌توانستم اکثریت آمریکایی‌ها را برای حمایت از کاندیداتوری خود مجاب کنم.

رییس‌جمهوری کنونی آمریکا اضافه کرد:‌ در مکالمه‌هایی که با افراد مختلف در سراسر آمریکا داشتم که شامل افراد مخالف من نیز بود، آن‌ها گفتند که جهت و رویکردی که من در راستای آن حرکت می‌کردم، درست بوده است.

اوباما در پاسخ به پرسشی درباره کمپین ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: او عملکرد شگفت‌انگیزی در شرایطی دشوار داشت اما رسانه‌ها برخورد خوبی با او نکردند.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: من فکر می‌کنم درباره او معیاری دوگانه به کار گرفته شد.

اوباما در این مصاحبه باز هم به شکست دموکرات‌ها در انتخابات و اینکه کلینتون نتوانست رای‌دهندگان غیر شهری را قانع کند و همچنین این مساله که مطالب خبری منفی زیادی درباره نامزد دموکرات‌ها در رسانه‌ها منتشر شد، اشاره کرد. او همچنین در تشریح بخشی از برنامه‌هایش برای پس از ریاست جمهوری گفت که به رشد رهبران دموکرات جوان روی می‌آورد؛ کسانی که می‌تواننند رای‌دهندگان را پشت یک دستورکار مترقی بسیج کنند. ‌

باراک اوباما همچنین گفت، بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ هم به عنوان یک شهروند عادی نظراتش را درباره مسائل کشورش عنوان می‌کند؛ با این حال این شامل ارزیابی روزانه عملکرد ترامپ نخواهد بود. به گفته او، شهروند بودن یک سری وظایف و تعهداتی دارد.

با این حال رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که اولین اقداماتش خارج از کاخ سفید روی آوردن به نگارش یک کتاب و تحلیل عملکرد خود در دوران ریاست جمهوری‌اش است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر