کد خبر: 99291
A

دوره شیمی‌درمانی «علی شکوری راد» به پایان رسید

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت که از چندی پیش به دلیل ابتلا به بیماری سرطان خون در بیمارستان شریعتی تهران بستر شده، روند درمانی خود را دنبال می‌کند.

دوره شیمی‌درمانی «علی شکوری راد» به پایان رسید

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و از همکاران شکوری‌راد در بیمارستان سینا با اشاره به آخرین وضعیت درمانی دبیرکل حزب اتحاد ملت، گفت: همانگونه که پیش‌تر نیز مطرح شده، دکتر شکوری‌راد به بیماری AML یا سرطان خون مبتلا بوده که پروسه درمان ایشان در قالب یک شیمی‌درمانی خاص در بخش خون بیمارستان شریعتی تهران انجام و به پایان رسیده است. پروسه شیمی‌درمانی، سبب کاهش گلبول‌های سفید، قرمز و پلاکت‌های خونی می‌شود که عوارض‌هایی را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: دکتر شکوری‌راد، روز گذشته به دلیل کمبود پلاکت‌های خونی در بدن، دچار خونریزی شده بود که خوشبختانه این مشکل با تزریق پلاکت جبران شد. امروز نیز، پیرو دیداری که با ایشان داشتم، خوشبختانه از وضعیت خوبی برخوردار بوده و در شرایط پایدار و با هوشیاری مناسب به سر می‌برد. همانطور که گفتم، خونریزی قطع شده و دکتر شکوری‌راد در مرحله بعد از شیمی‌درمانی به سر می‌برد. ایشان اکنون در قرنطینه نسبی برای جلوگیری از هر نوع عفونت به سر می‌برد.

وی ادامه داد: وقتی که گلبول سفید در خون بیمار با کاهش مواجه شود، بدن مستعد عفونت خواهد شد و از این همین جهت نیز به هر میزان که رفت و آمد و دیدار با ایشان کمتر‌ باشد، برای پیگیری هرچه بهتر روند درمان، مناسب‌تر خواهد بود. در مرحله بعدی درمان نیز، قاعده از این قرار است که هر زمان، میزان سلول‌های خونی، اعم از گلبول‌های سفید، قرمز و همچنین پلاکت‌ها به حد کفایت بالا آمد، بحث پیوند مغز و استخوان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ظفرقندی ادامه داد: این مرحله نیز تا حدی زمان‌بر بوده و به محض بالا آمدن مناسب سلول‌های خونی، بیوبسی مغز و استخوان از دکتر شکوری‌راد صورت گرفته و پس از ارزیابی وضعیت خونی و در صورت آماده بودن شرایط، عمل پیوند مغز و استخوان از ایشان انجام خواهد شد. پس از این مرحله نیز، یک قرنطینه سخت برای مقابله با هر نوع عفونت احتمالی در دستور کار قرار خواهد گرفت. در پایان باز هم لازم به اشاره می‌دانم که خوشبختانه وضعیت درمانی ایشان به خوبی پیش رفته و اکنون در وضعیت پایدار و با هوشیاری مناسب قرار دارد.

منبع: امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر