کد خبر: 99294
A

کارشناس اصولگرا: کره جنوبی باعث مرگ ومیر کرونایی و بیکاری در کشور شده است

یک کارشناس مسایل آمریکا گفت: نه آمریکا که دستور بلوکه کردن پول ایران را به کره جنوبی داده است در جایگاهی نیست که راجع به اخاذی و بی قانونی صحبت کند و نه کره جنوبی که سال هاست پول ایران را بدون دلیلی برنمی گرداند مجاز است که از حقوق بین الملل سخنی به زبان آورد.

کارشناس اصولگرا: کره جنوبی باعث مرگ ومیر کرونایی و بیکاری در کشور شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ سید محمد مرندی متخصص مطالعات آمریکا در خصوص توقیف نفت کش کره جنوبی توسط ایران در آب‌های خلیج فارس و اظهارات مقامات آمریکایی مبنی براینکه جمهوری اسلامی آزادی کشتیرانی را تهدید می‌کند و سعی دارد برای کاهش فشار تحریم‌ها از جامعه بین الملل اخاذی کند گفت: کره جنوبی به دستور ترامپ ۸ میلیارد دلار از پول ایران را عملا دزدیده است آن هم در شرایطی که جمهوری اسلامی نیز مثل همه کشور‌ها در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری کروناست و در این اوضاع بیش از گذشته نیازمند وصول مطالبات خود برای تولید ماسک، دستگاه تنفسی و تهیه دارو می‌باشد.

وی ادامه داد: دولت کره جنوبی در حقیقت با این کار یعنی برنگرداندن پول خودمان باعث گسترش کرونا در کشور و به تبع آن گسترش بیکاری و مرگ و میر شده است.

مرندی با اشاره به سخنان یک مقام وزارت خارجه آمریکا مبنی براینکه توقیف نفت کش با پرچم کره جنوبی توسط ایران نوعی اخاذی بین المللی محسوب می‌شود گفت: با شرایط موجود نه آمریکا که دستور بلوکه کردن پول ایران را به کره جنوبی داده است در جایگاهی نیست که راجع به اخاذی و بی قانونی صحبت کند و نه کره جنوبی که سال هاست پول ایران را بدون دلیلی برنمی گرداند و مبادرت به این اقدام غیرانسانی و غیرقانونی می‌کند مجاز است که از حقوق بین الملل سخنی به زبان آورد.

این متخصص مطالعات آمریکا افزود: بالاخره وقتی یک کشور مثل کره با ایران خصومت می‌کند طبیعتا رفتار جمهوری اسلامی هم خصمانه‌تر خواهد شد دقیقا مانند رفتار پلیسی که این امکان را دارد که بر تخلفات چشم پوشی کند و در مقابل پلیسی که انگیزه دارد کوچکترین تخلفات را هم از چشم دور نکند و آن را جریمه کند.

وی ادامه داد: قطعا در خلیج فارس و موضوع تردد کشتی‌ها نیز تخلفات زیادی وجود دارد، اما این تخلفات معمولا ناچیز هستند و کشور‌ها نیز از آن چشم پوشی می‌کنند، اما زمانی که کشوری مانند کره جنوبی میلیارد‌ها دلار پول مردم ایران را به شکل غیرقانونی مصادره می‌کند نباید منتظر برخورد همراه با تساهل و تسامح جمهوری اسلامی باشد.

مرندی در پایان این گفتگو یادآور شد: دولت کره جنوبی در شرایط کرونا با بدعهدی در قبال تسویه طلب‌های ایران باعث فروپاشی زندگی بسیاری از کارگران و مردم ایران شد و با این حساب نباید انتظار چشم پوشی از تخلفات دریایی خود را از جمهوری اسلامی داشته باشد.

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر