کد خبر: 99344
A

واکنش یک اصولگرا به نامه محمود احمدی نژاد به حسن روحانی/ رئیس دولت دهم خودش هم می داند آمریکا شرایط جنگیدن را ندارد/ احمدی نژاد استاد جنگ روانی است

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری سابق دست به قلم شده و این بار حسن روحانی، رییس‌جمهوری کنونی را خطاب قرار داده است. او در نامه خود خواسته تا جلوی جنگ را بگیرد. اما برخی ناظران معتقدند که این رفتار احمدی‌نژاد هم مثل بسیاری از تحرکات این روزهایش، صرفا «انتخاباتی» است.

واکنش یک اصولگرا به نامه محمود احمدی نژاد به حسن روحانی/ رئیس دولت دهم خودش هم می داند آمریکا شرایط جنگیدن را ندارد/ احمدی نژاد استاد جنگ روانی است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری سابق دست به قلم شده و این بار حسن روحانی، رییس‌جمهوری کنونی را خطاب قرار داده است. او در نامه خود خواسته تا جلوی جنگ را بگیرد. اما برخی ناظران معتقدند که این رفتار احمدی‌نژاد هم مثل بسیاری از تحرکات این روزهایش، صرفا «انتخاباتی» است.

احمدی‌نژاد خطاب به روحانی نوشته است: «از مجموع تحولات، موضع‌گیری‌ها و اخبار منتشره در رسانه‌های مختلف جهان چنین استنباط می‌شود که وقوع یک جنگ مخرب جدید در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج‌فارس برنامه‌ریزی شده و در مسیر اجرای قریب‌الوقوع قرار گرفته است. واضح است هر نوع جنگ صرفا خواست دشمنان ملت‌ها و تامین‌کننده منافع آنان و به‌طور قطع به ضرر منافع ملت‌ها و کشورهای منطقه است. بنابراین بر همه مقامات و مسوولان فرض است که با اتخاذ تدابیر لازم و عاجل از وقوع جنگ جلوگیری کنند.»

او طی ماه‌های اخیر درباره موضوعات مختلفی اظهارنظر و با رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی مصاحبه کرده است. در نتیجه بسیاری می‌گویند که او سودای رسیدن دوباره به پاستور را در سر می‌پروراند و حالا وهاب عزیزی، کنشگر سیاسی اصولگرا نیز درباره نامه احمدی‌نژاد می‌گوید: «در ظاهر این نامه خطاب به حسن روحانی نوشته شده اما مخاطب اصلی آن همه جریان‌های سیاسی کشور، به‌ویژه تندروهای مجلس یازدهم است. احمدی‌نژاد در حیات سیاسی خود با رفتارهای متناقض و غیرمنتظره ثابت کرده که رند میدان سیاست‌ورزی و استاد جنگ روانی و مدیریت افکار عمومی است.»دبیرکل جهادگران ایران اسلامی به «اعتماد» گفته است: «احمدی‌نژاد به خوبی آگاه است که در حال حاضر امریکا شرایط و آمادگی ورود به جنگی را ندارد که نتیجه آن نامشخص و مبهم است.

لذا هیچ جنگی بین ایران و امریکا رخ نخواهد داد و تمام تحرکات امریکایی‌ها جنبه بازدارندگی و نمایشی دارد.» احمدی‌نژاد با تحریر این نامه تلاش دارد علاوه بر کسب محبوبیت پوپولیستی، موضع جدی خودش را به رقبا و جریان‌های بازی‌ساز انتخابات اعلام کند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا، حرکت احمدی‌نژاد را از نظر تاکتیکی تحسین می‌کند و می‌گوید: «با این شیوه کار احمدی‌نژاد، کار بر رقبای احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰، حتی کاندیداهای با پیشینه نظامی مثل حسین دهقان و محسن رضایی دشوار می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز احمدی‌نژاد درک درست از فضای سیاسی، تشخیص ذائقه و خواست مردم است و همین ویژگی موجب شده که در جذب افکار عمومی موفق عمل کند.»

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر