کد خبر: 9936
A
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بارها به کریمی قدوسی درباره رفتارهایش تذکر داده‌ام/فایل صوتی ظریف به هیچ وجه قابل پخش نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اقدام کریمی‌قدوسی نماینده مشهد در انتشار سخنان وزیر امورخارجه در جلسه محرمانه با مجلس گفت: بارها و بارها درباره این نوع رفتارها به ایشان تذکر داده‌ام.

بارها به کریمی قدوسی درباره رفتارهایش تذکر داده‌ام/فایل صوتی ظریف به هیچ وجه قابل پخش نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طی مصاحبه ای درباره اینکه «آیا فایل صوتی سخنان وزیر امور خارجه در جلسه محرمانه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پخش خواهد شد یا خیر؟»، گفت: این فایل صوتی به هیچ وجه قابل پخش نیست و اگر کسی تخلفی در این باره انجام داده است باید پاسخگو باشد.

وی درباره اینکه «ممکن است این انتشار سخنان محرمانه وزرا به رابطه بین مجلس و دولت ضربه بزند»، اظهار کرد: از وزرا سلب اعتماد نمی‌شود چون وزرا می‌دانند که مشی کمیسیون اینگونه رفتارها نیست.

بروجردی درباره عزم نمایندگان برای شکایت از کریمی‌قدوسی گفت: نمایندگان در هر اقدامی در چاچوب قانون آزاد هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: قطعا بر کمیسیون امنیت ملی همچون سایر ارگان‌های حساس نظام قواعدی حاکم است و جلسات دارای طبقه‌بندی است، به همین دلیل هم سخنگو تعیین می‌شود و مطالب را حساب شده منتشر می‌کنند. قرار نیست که هر آنچه پشت درهای بسته اتفاق می‌افتد به جامعه منتقل شود. البته این به معنای بی اعتمادی به مردم نیست چون مخاطبین هر مطلبی که اعلام می‌شود در کنار مردم شریف ما که قابل اعتماد هستند، دشمنان هستند که مطالب را به طور دقیق ثبت و ضبط می‌کنند.

نماینده بروجرد در مجلس همچنین اضافه کرد: طبق برنامه دوره‌های قبلی مجلس، قرار بر این بوده که رابطه منطقی بین کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی با وزارتخانه‌های مربوطه برقرار شود و با توجه به اینکه بخش مهمی از کار کمیسیون با وزارت خارجه است قرار بوده که جلسات منظمی با مسئولان وزارت خانه در کمیسیون برگزار شود. برای اینکه این ذهنیت در وزارت خارجه شکل نگیرد که این اقدام (انتشار سخنان ظریف) تصمیم کمیسیون نبوده است بلکه یک تصمیم فردی بوده، ما در محل وزارت خارجه حضور پیدا کردیم و بر استمرار همکاری‌های دوجانبه در عرصه سیاست خارجی با هدف تحقق منافع ملی جمهوری اسلامی تأکید کردیم.


منبع: آنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر