کد خبر: 99520
A

نماینده آوج در مجلس یازدهم: واقعه روز چهارشنبه در واشنگتن دی سی به اتفاقات سال ۸۸ شباهت دارد

روح الله عباس پور نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس مدعی شد :« آمریکا دچار تار عنکبوتی انقلاب نارنجی شده است»

نماینده آوج در مجلس یازدهم: واقعه روز چهارشنبه در واشنگتن دی سی به  اتفاقات سال ۸۸ شباهت دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  روح اله عباس پور در نشست علنی امروز(یکشنبه 21دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: درود بی کران به روح ملکوتی قافله سالار قافله انسانیت، مصداق واقعی کل جبل الراسخ، که سینه هر باد وزنده ای را شکافت و به دو نیم نمود و فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، یعنی امام خمینی (ره) و آرزوی طول عمر با عزت برای سکان دار کشتی انقلاب مقام معظم رهبری امام خامنه ای از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و یاران شهیدش را گرامی می داریم که به مصداق آیه ۲۰ سوره توبه هاجرو و جاهدو را به اموالهم و انفسهم» پیشه کرد و مفتخر به «اعظم درجه عند الله، هم الفائزون» شد. به روایتی «ارجعی الی ربک راضیة مرضیه» را با گوش جان شنید و بی وقفه بر باد سپید ملک نشست و به سوی حضرت دوست اوج گرفت تا در نزد مبدأ هستی «عند ربهم یرزقون و احیاء مرزوق» گردید. آری زیرا او آسمانی شده بود و قفس دنیا گنجایش روح بلند او را نداشت.

وی تصریح کرد: اینجانب بر خود فرض می‌دانم از مردم استان قزوین به ویژه مردم ولایت مدار و انقلابی شهرستان بویین زهرا و آوج بخش‌های آوج، آبگرم، بویین زهرا، شال، دانسفهان و دشت آبی نهایت تقدیر و تشکر را به دلیل اعتماد مجدد به اینجانب بنمایم.

واقعه روز چهارشنبه در واشنگتن دی سی به فتنه 88 شباهت دارد

عباس‌پور خاطرنشان کرد: اتفاقی که روز چهارشنبه در واشنگتن دی سی با حمله حامیان ساختارشکن ترامپ به کنگره رخ داد، از چند نظر قابل تأمل است که به چند نکته فقط اکتفا می کنم، این انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی‌تواند از دو حالت خارج شود. یا اینکه به ادعای رییس جمهور قمارباز آمریکا تقلب گسترده در این اخذ رأی صورت گرفته که می تواند سلامت انتخابات را دچار مشکل اساسی کرده، اراده و رأی مردم که مبنای اساسی دموکراسی و لیبرال دموکراسی است، را لگد مال کرده و زیر سوال ببرد و یا اینکه انتخابات به درستی و به روایتی با کمترین تخلف انجام شده و ادعای ترامپ بی پایه و اساس است، لشکر کشی خیابانی و حمله به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور، ایجاد آشوب و ناامنی به دستور رهبری آمریکا که ادعای توسعه دموکراسی در دنیا را دارد، نوعی کودتا و اقدام تروریستی و حمله به دموکراسی می باشد، یعنی در دو حالت دموکراسی و لیبرالیستی در آمریکا به پایان رسیده و می توان گفت پسا آمریکا در دنیا آغاز شده است.

پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در مورد افول آمریکا محقق شده است

وی عنوان کرد: آقای ریچارد هاس رییس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در واکنش به این موضوع اعلام کردند اگر قرار باشد تاریخی برای شروع پسا آمریکا باشد همین حمله به کنگره در روز چهارشنبه است ولی باید گفت قبل از شما رییس شورای روابط خارجی آمریکا 4 سال قبل افول آمریکا را بیان کرده است. مطلب جالب تر و مهم تر اینکه مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است که به کرات دوران افول آمریکا و زوال آن را اعلام فرموده است. اگر چه در دولتمردان ما گوش شنوایی وجود ندارد و بر دیوار ترک خورده آن کشور خاطره ها می نویسند و شاخک های خود را با نگاه سیاسی و به بهانه دیپلماسی با آب و هوای سیاسی غرب و آمریکا تنظیم می نمایند.

عباس‌پور افزود: شباهت بسیار زیاد فتنه ۸۸ در ایران با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قابل توجه است. یعنی در فتنه ۸۸ میرحسین موسوی و سران فتنه قبل از اعلام نتیجه انتخابات، خود را پیروز صحنه اعلام نمودند و در انتخابات آمریکا نیز ترامپ قبل از اظهار نتیجه انتخابات، خود را پیروز این رقابت بیان کرد، ثانیا بعد از اعلام نتیجه آقای میرحسین موسوی و رهبران جریان فتنه هواداران خود را به کف خیابان ها کشیده و اقدام به حمله به مراکز مدنی و مذهبی و تخریب مراکز اقتصادی و کشتار آحاد مردم کردند. آقای ترامپ نیز همچون جریان فتنه، طرفداران خویش را با اقدامات مسلحانه به کف خیابان ها کشیده و کنگره آمریکا را مورد حمله و تخریب قرار داد.

وی بیان کرد: در فتنه ۸۸ همه اخبار درست و واقعی مورد سانسور رسانه های غربی و داخلی همسو با رسانه های بیگانه قرار گرفت و در اتفاقات روز چهارشنبه آمریکا نیز رسانه های غربی به ویژه آمریکا مثل فیس بوک و توییتر رسما سانسور اخبار واقعه را اعلام کردند که هیچ کدام با اصول و مبانی دموکراسی همخوانی ندارد.

عباس‌پور تاکید کرد: البته با یک اختلاف ترامپ نهایتا نتیجه انتخابات را پذیرفته ولی جریان فتنه بعد از ۱۱ سال نتیجه انتخابات را نپذیرفته و حتی حاضر به توبه و عذرخواهی از مردم نیز نشده است.

آمریکا دچار تار عنکبوتی انقلاب نارنجی شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: تئوری انقلاب نارنجی که برای کشورهای مستقل متکی بر آراء مردم از طرف آمریکا طراحی شده بود، این بار خود، دچار تار عنکبوتی انقلاب نارنجی شدند. به فرموده قرآن کریم:« مکرو و مکر الله والله خیر ماکرین» و بدتر از همه این است که دولتمردان ما برای اداره امور کشور دل به نتیجه این انتخابات بسته و حتی بودجه سال ۱4۰۰ را نیز بدون در نظر گرفتن واقعیت های جامعه خود و مشکلات مالی و اقتصادی کشور با نگاه به تصمیم جو بایدن تنظیم نموده اند.

وی ادامه داد: اشکالات اساسی آن را می توان مختصرأ به شرح ذیل اشاره نمود: ۱- کاهش سرمایه گذاری دولت: طی سالیان اخیر سهم اعتبارات مصوب تملک دارایی های سرمایه ای از مصارف عمومی از ۲4 درصد از سال ۱۳۹۱ به ۱۱ درصد در لایحه بودجه ۱4۰۰ رسیده است این در حالیست که قانون برنامه ششم توسعه برای سال ۱4۰۰، ۲۲ درصد پیش بینی کرده است.2- افزایش قابل توجه هزینه های جاری: متوسط هزینه‌ای دولت در 6 سال گذشته در حدود ۲۰ درصد بود، در حالی که مخارج در لایحه بودجه ۱4۰۰، سه برابر متوسط شش سال گذشته است. ٣- کاهش سهم درآمدهای مالیاتی از منابع عمومی بودجه، امسال سهم درآمدهای مالیاتی از کل منابع عمومی دولت به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته است یعنی به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است یعنی در صورتی که هدف گذاری برنامه ششم توسعه برای سال ۱4۰۰ ، 4۹ درصد می باشد.4-افزایش کسری تراز عملیاتی: در لایحه بودجه سال ۱4۰۰ متاسفانه کسری بودجه، به 41 درصد بودجه عمومی افزایش یافته که در سال‌های اخیر بی سابقه است.5-افزایش وابستگی بودجه به نفت برخلاف اسناد بالادستی و سیاست کلی اقتصاد مقاومتی وابستگی بودجه به نفت به ۳۰ درصد رسیده است.6- اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد اقتصاد کشور، اصلاح ساختار بودجه اعلامی از طرف مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۷ و برنامه ششم توسعه در بودجه سال ۱4۰۰ اصلا مورد توجه واقع نشده است.۷- بودجه سال ۱4۰۰ با نگاه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و پیروزی بایدن در انتخابات بسته شده زیرا با این نگاه دلار ۲6 هزار تومنی را ۱۱۵۰۰ در نظر گرفته و فروش یک میلیون بشکه نفت با نظر کارشناسان سازمان برنامه و بودجه دو میلیون و سیصد هزار بشکه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: از وزیر محترم راه و شهرسازی می خواهم که به مصوبه رییس مجلس و وزیر راه و شهرسازی و مجمع نمایندگان استان‌های قم و قزوین توجه کرده و نسبت به احداث حمل و نقل ریلی قزوین- بویین زهرا- قم اقدام نماید.

عباس‌پور تصریح کرد: از وزیر علوم می خواهم آمایش سرزمینی را در مورد دانشگاه های کشور متوقف نموده که دانشگاه فنی و مهندسی بویین زهرا و سایر دانشگاه‌های شهرستانی کشور را به خاک سیاه نشانده است.

وی افزود: از دولت به طور جدی می خواهم نسبت به تعدیل قیمت نهادهای کشاورزی و دامی اقدام نموده و قیمت گندم را هر کیلو ۶ هزار تومان خرید کشمش با قیمت مناسب با لحاظ تورم اقدام نماید .

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید به طور جدی پیگیری و اجرا شود

عباس‌پور عنوان کرد: از سازمان اداری و امور استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش می خواهم نسبت به استخدام حق التدریسی‌های باقی مانده و نیروهای نهضتی و خرید خدمتی‌های باقی مانده در آموزش و پرورش به استخدام خود در آورد و اعمال مدرک را برای نیروهای استخدامی در آموزش و پرورش و همسان سازی حقوق بازنشستگان را به طور جدی اقدام نماید.

وی افزود: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهم به طور کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را به طور جدی اقدام نماید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: از رییس بانک مرکزی می خواهم برای حمایت از تولیدکنندگان جابجایی مبلغ یک میلیارد تومان کما فی السابق از طریق اینترنت دستور فرمایید.

ضرورت توجه به استفساریه بند ذ ماده 78 قانون برنامه ششم توسعه

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: از دولت می‌خواهم نسبت به اجرای قانون ایثارگران به طور کامل اقدام نماید و از نمایندگان می خواهم نسبت به تصویب استفساریه بند ذ ماده 78 قانون برنامه ششم توسعه همکاری کنند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر