کد خبر: 99547
A

کنعانی مقدم: احتمال حمایت ناطق نوری از لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات جمهوری وجود دارد

کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا : در جلسات خصوصی که در مقاطع مختلف با آقای ناطق‌نوری داشتم خود ایشان اظهار می‌کنند تمایلی به این کار ندارند و مایل نیستند که وارد عرصه انتخاباتی به‌عنوان نامزد انتخابات بشوند. اما اگر آقای لاریجانی کاندیدا شود احتمال حمایت ایشان از لاریجانی بسیار بالاست

کنعانی مقدم: احتمال حمایت ناطق نوری از لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات جمهوری وجود دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران، احتمال حضور ناطق نوری در انتخابات خیلی پیش از این با حضور او در جلسه جامعه روحانیت مبارز پس از ۱۰ سال دوری قوت گرفت و حتی از سوی برخی چهره‌های اصلاح‌طلب همچون علی صوفی بیان شد. به تازگی هم علی‌محمدی نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگییکی از سناریو‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ را حضور ناطق نوری دانست که می‌تواند تا حدی معادلات انتخاباتی را به چالش بکشد.

 یک سایت خبری یکی از نزدیکان ناطق‌نوری در آذرماه درباره حضور او در انتخابات گفته بود: چهره‌های زیادی با ایشان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ صحبت کرده‌اند، اما آقای ناطق صریحا تاکید کرده به عنوان نامزد در انتخابات حضور نخواهد یافت.

حسین کنعانی‌مقدم دبیر کل حزب سبز و فعال سیاسی اصولگرا هم در این باره در گفتگو با فرارو بیان کرد: آقای ناطق‌نوری، شخصیتی تأثیرگذار در انتخابات مختلف هستند و قطعاً ایشان در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد، اما نه به‌عنوان نامزد انتخاباتی. ولی عقبه سیاسی ایشان در انتخابات از یکی از نامزد‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنند.


وی مصوبه جدید مجلس درباره محدودیت سن نامزد‌ها به زیر ۷۰ سال را مانع حضور ناطق‌نوری در انتخابات ۱۴۰۰ دانست و درباره حمایت جریان‌های سیاسی از او گفت: شخصیت آقای ناطق‌نوری، طوری است که هر دو جناح ایشان را قبول دارند. هر چند اصلاح‌طلبان در انتخابات ۷۶ در رقابت بین آقای ناطق‌نوری و آقای خاتمی، آقای ناطق‌نوری را از رده انتخاباتی خارج کردند، اما همواره به او به‌عنوان یک رقیب نگاه می‌کنند نه یک دشمن. وی ادامه داد: خیلی از طیف‌های اصول‌گرایی و کسانی که دغدغه انقلاب را دارند هنوز ایشان را به‌عنوان یک چهره انقلابی می‌شناسند.


کنعانی‌مقدم درباره تصمیم و عزم ناطق‌نوری برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ نیز عنوان کرد: در جلسات خصوصی که در مقاطع مختلف با آقای ناطق‌نوری داشتم خود ایشان اظهار می‌کنند تمایلی به این کار ندارند و مایل نیستند که وارد عرصه انتخاباتی به‌عنوان نامزد انتخابات بشوند.


ولی این فعال اصولگرا بر این نظر است که اگر این‌بار ایده دولت ائتلافی شکل بگیرد ناطق‌نوری می‌تواند شخصیتی اثرگذار بر ائتلاف بین جریان‌های مختلف باشد. وی دراین باره افزود: حالا که بحث شکل‌گیری ائتلاف میان آقای ظریف و لاریجانی در حال طرح است؛ قطعاً آقای ناطق‌نوری، پتانسیل بیشتری از این ائتلاف خواهد داشت و آن‌ها احتمالاً به آقای ناطق می‌پیوندند.


اوهمچنین درباره حامیان ائتلاف به محوریت ناطق‌نوری اظهار کرد: کسانی که دغدغه انقلاب و ارزش‌های انقلاب را دارند و جریان‌های وابسته به روحانیت، تمایل دارند که چهره‌های وابسته به انقلاب و ارزشی وارد عرصه انتخابات بشوند که یکی از آن‌ها می‌تواند آقای ناطق‌نوری باشد.
اظهارات کنعانی‌مقدم در حالی است که یک چهره نزدیک به ناطق‌نوری نیز در آذرماه گفته بود: آقای ناطق‌نوری به طور تلویحی از نامزدی آقای لاریجانی حمایت کردند. به گفته او ناطق‌نوری در این باره بر این نظر است که علی لاریجانی، کسی است که می‌تواند منجی شرایط فعلی نظام باشد و تنش‌های داخلی و خارجی را کم کند و آرامش را به کشور بازگرداند، پس باید با او برای حضور در انتخابات صحبت کرد.


بر مبنای چنین احتمالاتی باید در زمان باقی مانده تا انتخابات منتظر خبر‌ها جدید از ائتلاف‌ها و شاید از پایان گوشه‌نشینی ناطق‌نوری و سکوت این روز‌های لاریجانی باشیم.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر