کد خبر: 99605
A

نماینده مجلس: مذاکره ایران با آمریکا درباره عراق و یمن هم ممنوع است/ طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید سلیمانی چکش کاری می‌خواهد

عضو‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید سلیمانی گفت: مجلس ماهیت طرح را پذیرفته است.

نماینده مجلس: مذاکره ایران با آمریکا درباره عراق و یمن هم ممنوع است/ طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید سلیمانی چکش کاری می‌خواهد

به گزارش دیده بان ایران؛ «فداحسین مالکی»، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، با اشاره به طرح اخیر مجلس در مورد اقدام متقابل در برابر ترور شهید سردار سلیمانی عنوان کرد: موضوع مدنظر ما در این طرح این است که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل کرد و برداشته شدن همه تحریم ها را پذیرفت، آن زمان می شود تعهد در برابر تعهد و ما هم به تعهداتمان در برجام عمل می کنیم و در این صورت مذاکره معنا و مفهومی ندارد. فلسفه قانون این است که تا به حال آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نکرده اند و این اتفاق منجر شد، جمهوری اسلامی این قانون را مصوب کند.

او افزود: باب مذاکره در این جهت بسته است. مذاکرات برجام انجام شده و موضوع این است که با آمدن دولت جدید آمریکا و بایدن بیشتر نگرانی این است که چه اتفاقی می افتد چون بایدن در دولت اوباما حضور داشت و در برجام تاثیرگذار است، عقل حکم می کند این ها قبل از هر مذاکره ای ابتدا به تعهدات خود عمل کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چرا طبق تاکید وزارت خارجه مبنی بر اینکه مذاکره مجدد صورت نخواهد گرفت این موضوع در این طرح مطرح شده است، اظهار کرد: شاید فردا آمریکایی ها بگویند درباره عراق و یمن مذاکره کنید من می‌گویم باید قبل از هر مذاکره ای این کارها را انجام داد.

او ادامه داد: البته این طرح ۱۷ یا ۱۸ بند دارد و باید بعد از اعلام وصول به کمیسیون بیاید و ما برخی بندهای آن را چکش کاری کنیم این بند هم جزئی از چکش کاری هاست و بعد به صحن می رود. شاید این بند ایراداتی داشته باشد که طبیعی است ولی مجلس ماهیت طرح را پذیرفته است.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر