کد خبر: 99639
A

گزارش عجیب خبرگزاری فارس/ توییتر چرا سال ۸۸ از محمود احمدی نژاد حمایت نکرد؟

توییتر در ماجرای انتخابات آمریکا، تمام قد به خدمت اهداف کلی حاکمیت آمریکا در آمد و در حمایت از فرد پیروز انتخابات و سانسور مدعیان تقلب، کوتاهی نکرد.

گزارش عجیب خبرگزاری فارس/ توییتر چرا سال ۸۸ از محمود احمدی نژاد حمایت نکرد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی عجیب با مقایسه انتخابات اخیر آمریکا و انتخابات سال 88 در ایران نوشت: انتخابات آمریکا، امّا پرماجراتر از انتخابات دوره‌های قبل برگزار شد. دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور مستقر، که خبرهای خوشایندی از نتیجه آرا در ایالت‌های آمریکا دریافت نمی‌کرد، تصمیم گرفت زیر میز بزند. او البته مقدمات این کار را قبل از انتخابات با زمزمه‌های انجام تقلب در انتخابات چیده بود.

 

 

ترامپ که مورد بی‌مهری رسانه‌های اصلی آمریکا قرار گرفته بود، برای زدن زیر میز انتخابات و ارتباط با هواداران خود، چاره‌ای جز شبکه‌های اجتماعی، مخصوصاً توییتر نداشت.

توییتر امّا بدون آنکه واهمه‌ای بابت حفظ ژست بی‌طرفی خود داشته باشد، در اقدامی بی‌سابقه به توییت‌های ترامپ برچسب زد؛ برچسبی که در آن به مخاطب اطلاع می‌داد که این توییت، گمراه‌کننده است!

 

شبکه‌ای که تا آن روز ادعا داشت پلتفورمی بیش نیست و زیرساختی ارتباطی برای تبادل افکار و ایده‌هاست، آشکارا در محتوای توییت دیگران دست می‌بُرد؛ آن هم توییت عالی‌ترین سطح حاکمیتی یک کشور.

امّا توییتر تنها به این بسنده نکرد؛ هرچقدر ترامپ از همراهی با خواست هسته اصلی قدرت در آمریکا دورتر می‌شد، توییتر نیز بی‌مهری خود را بیشتر می‌کرد، به‌نحوی که یک سوم توییت‌های ترامپ، مصداق گمراه‌کننده شناخته شده و از دسترس خارج شدند.

در نهایت توییتر تیر خلاص را به ترامپ شلیک کرد و حساب او را برای همیشه مسدود کرد!

 

توییتر در ماجرای انتخابات آمریکا، تمام قد به خدمت اهداف کلی حاکمیت آمریکا در آمد و در حمایت از فرد پیروز انتخابات و سانسور مدعیان تقلب، کوتاهی نکرد.

البته این تنها خدمت توییتر به حفظ ثبات و آرامش و جلوگیری از اغتشاش در انتخابات آمریکا نبود. این شبکه اجتماعی، حتی به اقدامات پیش‌دستانه نیز روی آورد و قبل از انتخابات اعلام کرد اجازه نخواهد داد هیچ‌کدام از نامزدها پیش از شمارش آرای کافی، اعلام پیروزی زودهنگام کنند. 

 

توییتر اعلام کرد تنها در صورتی نتایج شمارش آرا یا نتیجه انتخابات را رسمی تلقی خواهد کرد که یا توسط مقامات ایالتی اعلام شده باشد، و یا توسط دو رسانه از هفت رسانه ‌بی‌سی، آسوشیتدپرس، سی‌بی‌اس‌نیوز، سی‌ان‌ان، دیسیژن‌دسک اچ‌کیو (DecisionDeskHQ)، فاکس‌نیوز، و ان‌بی‌سی‌نیوز، تأیید شده باشد.

حال اگر به ۱۱ سال قبل برگردیم، با توییتر متفاوتی مواجه می‌شویم!

 

آنچه در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم ایران در سال ۸۸ رخ داد، مشابه وقایعی بود که در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا رخ داد. با این تفاوت که توییتر در یک انتخابات بنزین و انتخابات دیگر، آب بر آتش فتنه می‌ریخت!

سال ۸۸ نیز همچون انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا یک اسم از صندوق آرا در انتخابات ایران خارج شد، امّا توییتر نه‌تنها از پیروز انتخابات حمایت نکرد، بلکه نتوانست ژست بی‌طرفی خود را نیز حفظ کند و اقدام به ریختن بنزین در آتش اغتشاشات کرد

 

بدین ترتیب، در کم‌تر از چند ساعت میلیون‌ها نفر از مردم جهان مشاهده کردند که چه‌طور در یکی از خیابان‌های تهران دختر جوانی در خون خود غلتید! به گفته مجله تایم: «در طول تاریخ حیات بشری، هیچ صحنه قتلی با این حجم از بیننده مواجه نبوده است» همین ویدیو خشم جهانیان نسبت به ظلمی که به معترضان می‌رفت را برانگیخت».

به گفته محمّدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، مواضع مدیر توییتر در جریان فتنه ۸۸ باعث فیلتر شدن این شبکه اجتماعی در ایران شده است.

توییتر در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا حاضر نشد با سکوت در قبال اعتراضات پس از انتخابات، ریسک کند تا مبادا خدشه‌ای به اعتبار انتخابات آمریکا وارد شود، ولو به قیمت اینکه برای همیشه برچسب عدم بی‌طرفی را برای خود بخرد!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر