کد خبر: 99646
A

سلیمی: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت فشار ابر قدرت‌هاست

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این سوال وجود دارد که چرا به آژانس این دستررسی‌ها را داده‌ایم؟ قطعا این اقدام انجام شد تا تحریم‌ها برداشته شوند اما هیچ کاری نکردند.

سلیمی: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت فشار ابر قدرت‌هاست

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا سلیمی با اشاره به اینکه دسترسی‌های آژانس محدود خواهند شد، اظهار کرد: قطعا؛ دسترسی‌هایی که ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده بود، هیچ کشور دیگری این کار را انجام نداده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنا بر این بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حقوق کشورمان دفاع کند، اما این سوال باید پرسیده شود که چرا آژانس تاکنون از حقوق ایران دفاع نکرده و تحت فشار ابرقدرت‌ها عمل کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها باید با جدیت اجرا شود؛ بالاخره در مواد (36) و (37) برجام ذکر شده که اگر غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند ما می‌توانیم همچون آنها عمل کنیم.

وی اظهار کرد: این سوال وجود دارد که چرا به آژانس این دستررسی‌ها را داده‌ایم؛ قطعا این اقدام انجام شد تا تحریم‌ها برداشته شوند و همچنین از حقوق خودمان در مسئله هسته‌ای منتفع شویم، اما هیچ کاری برای ما انجام ندادند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اگر قرار بر این باشد که این معاهده یکطرفه انجام شود چنین موضوعی پذیرفتنی نخواهد بود و ما نیز باید کار خود را انجام دهیم؛ بنابراین قانون مجلس باید با دقت انجام شود ضمن اینکه مشکل کشورمان این است که دولت قوانین را ناقص اجرا می‌کند و بسیاری از چالش‌ها به همین دلیل بوده که دولت در مدار قانون حرکت نمی‌کند./

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر