کد خبر: 99727
A

نماینده مجلس: وزارت بهداشت از شرکت های تولید واکسن های آمریکایی و انگلیسی ضمانت خواست، ندادند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهبرد رهبری منطبق بر منافع ملی بوده است گفت: سلامت مردم ایران باید حفظ شود و در این مسیر باید موضع ممنوعیت ورود واکسن تقویت شود و دولت نیز به این مسئله توجه جدی داشته باشد.

نماینده مجلس: وزارت بهداشت از شرکت های تولید واکسن های آمریکایی و انگلیسی ضمانت خواست، ندادند

به گزارش دیده بان ایران؛ «وحید جلال زاده»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در  با اشاره به ممنوعیت ورود واکسن کرونا انگلیسی و آمریکایی گفت: اگر مطالعه کنیم خواهیم دید سابقه دارویی شرکت های غربی و آمریکایی سابقه قابل دفاعی نیست.

وی با اشاره به اینکه به طور مکرر می توان مصادقی را پیدا کرد که این شرکت ها ملت های کشورهای مختلف به ویژه آفریقایی و آسیایی را گزینه تست آزمایش داروهای خود قرار دادند ادامه داد: هر زمانی خواستند دارویی را به بازار عرضه کنند با تخفیف و حتی به صورت رایگان به این کشورها به بهانه نوع دوستی و رفتارهای بشردوستانه عرضه کردند اما بعدها مشخص شده است که عوارض جانبی این داروها مردم این کشورها را به امراض مختلف گرفتار کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این مسئله به طور مستقیم با امنیت داخلی کشورها در ارتباط است تصریح کرد: در خصوص واکسن های آمریکایی و انگلیسی این مسئله صادق است، وزارت بهداشت از برخی شرکت های ارائه کننده واکسن درخواست ضمانت کرده اما این شرکت ها حاضر به دادن هیچ گونه ضمانتی نشدند.

جلال زاده با بیان اینکه این شرکت ها هنوز خودشان نمی توانند قاطعانه نه پاسخ مردم کشورهای خود و نه ملت ما را بدهند که آیا این واکسن نهایی است یا نه عنوان کرد: واکسن های غربی و آمریکایی در حال حاضر کارکرد آزمایشی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه فرمایش رهبری در خصوص ممنوع بودن ورود واکسن های اروپایی و آمریکایی به کشور کاملا منطبق بر واقعیت عینی و تاریخی است عنوان کرد: در حوزه آفریقا و کشورهای آمریکای لاتین به طور مکرر مشاهده شده است که شگرد بسیار تلخ کشورهای اروپایی برای آزمایش داروهای مختلف اجرا شده است.

وی با بیان اینکه راهبرد رهبر معظم انقلاب منطبق بر منافع ملی بوده است عنوان کرد: سلامت مردم ایران باید حفظ شود و در این مسیر باید موضع ممنوعیت ورود واکسن تقویت شود و دولت نیز به این مسئله توجه جدی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما از ابتدای انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی با تحریم بسیاری از اقلام دارویی مواجه بودیم و به هیچ وجه اجازه دسترسی ما به این اقلام را نمی دادند.

جلال زاده با اشاره به اینکه در جریان خروج آمریکا از برجام وعده دادند که شما در برجام بمانید ما تحریم ها را لغو خواهیم کرد اما به هیچ کدام از وعده های خود عمل نکردند یادآور شد: امروز رفتارهای بشردوستانه اروپا و آمریکا شکوفا شده و می خواهند واکسن را به طور رایگان به ایران بدهند؛ این یعنی کاسه ای زیر نیم کاسه اروپا و آمریکا است.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر