کد خبر: 9973
A

سنت‌شکنی ترامپ این بار در استخدام محافظ

سنت‌شکنی‌های دونالد ترامپ در جایگاه رئیس جمهور آمریکا همچنان ادامه دارد و این بار محافظان شخصی وی مسئله‌ساز شده است.

سنت‌شکنی ترامپ این بار در استخدام محافظ
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از کریستین ساینس مانیتور، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، همچنان به استخدام محافظان شخصی و تشکیل یک تیم امنیتی مشغول است، اقدامی که درمورد دیگر روسای جمهور آمریکا بی‌سابقه بوده و تمامی آنها از محافظان انتخاب شده از سوی کاخ سفید استفاده می‌کردند.
 
ترامپ پس از پیروزی در انتخابات محافظان شخصی جدیدی را وارد تیم امنیتی خود کرده و مشخص نیست این افراد پس از ورود او به کاخ سفید باز هم در کنار وی باقی می‌مانند یا خیر. پیش‌بینی می‌شود دست‌کم چند نفر از محافظان نزدیک و مورد اعتماد ترامپ با او به کاخ سفید بروند.
 
در این صورت،‌ ترامپ نخستین رئیس جمهوری خواهد بود که محافظان شخصی‌اش را با خود به دولت خواهد برد. البته اینکه وی تا پیش از ریاست جمهوری هم محافظ شخصی داشته است، نکته کم سابقه‌ای محسوب می‌شود. ترامپ مدعی است فقط به تیم امنیتی خود اعتماد دارد و این موضوع می‌تواند شکاف عمیقی میان وی و شهروندان معترض آمریکایی بوجود آورد.
 
پیش از این نیز در جریان کارزار انتخاباتی، محافظان شخصی ترامپ دردسرهایی را بوجود آورده بودند. معترضان ترامپ گزارش دادند رفتار محافظان شخصی وی اغلب نژادپرستانه، خشن و توهین‌آمیز است. تاکنون دست‌کم سه شکایت از ترامپ، کمپین وی و تیم محافظان شخصی او مطرح شده است. برخی معتقدند اگر محافظان شخصی ترامپ همراه با او به کاخ سفید بیایند از این پس تحکم و خشونت بیشتری از جانب آنها مشاهده خواهد شد.
 
جاناتان واکرو، مامور سابق سرویس امنیتی "باراک اوباما" در جریان کارزار انتخاباتی سال 2012، اظهار داشت: ترامپ با آتش بازی می‌کند. داشتن یک تیم امنیتی خصوصی که با آژانس‌های مخفی اطلاعاتی در تماس باشند، به خودی خود بار مسئولیت این آژانس‌ها را سنگین‌تر می‌کند. این همکاری اجباری سردرگمی بیشتر و خطرات جدی‌تری ایجاد می‌کند.
 
کمپین انتخاباتی ترامپ بیش از یک میلیون دلار هزینه صرف تیم امنیتی خصوصی خود کرده است. این درحالیست که هزینه تیم امنیتی "هیلاری کلینتون"، نامزد شکست خورده حزب دموکرات، از 360 هزار دلار فراتر نرفته بود. در حالیکه روسای جمهور منتخب هر کشور عموما پس از قرار گرفتن در جایگاه ریاست دولت از خدمات امنیتی دولتی استفاده می‌کنند، ظاهرا ترامپ قصد انجام چنین کاری را ندارد زیرا پس از انتخابات 8 نوامبر نیز به استخدام محافظان شخصی جدیدی مشغول بوده است.
 
جیسون میلر، سخنگوی ترامپ، در واکنش به انتقادات فراوانی که از تیم امنیتی رئیس جمهور منتخب می‌شود گفت: برخی رسانه‌ها به مسائلی که هیچ ارتباطی با آنها ندارد می‌پردازند. نخستین مسئولیت تیم امنیتی، حفاظت از رئیس جمهور منتخب است که تیم فعلی به خوبی از عهده آن برآمده است.

 

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر