کد خبر: 99776
A

نماینده خلخال: هر عضو شورای شهر و روستایی که دستگیر می‌شود آبروی کشور می‌رود

نظری خانقاه گفت: علاوه بر وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه هم برای نظارت بر شوراها به کمک بیاید.

نماینده خلخال: هر عضو شورای شهر و روستایی که دستگیر می‌شود آبروی کشور می‌رود

به گزارش دیده بان ایران؛ سید علی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 دی) و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و در مخالفت با کلیات آن اظهار داشت: شوراها به عنوان نماد مردم‌سالاری جایگاه ویژه‌ای در جمهوری اسلامی دارند به همین دلیل معتقدم باید بررسی صلاحیت کاندیدای انتخابات شوراها بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: هر عضو شورای شهر و روستا که دستگیر می‌شود، آبروی کشور می‌رود و به همین دلیل باید نظارت پسینی و پیشینی بیشتری در این باره قائل شویم ضمن اینکه نکته مثبتی است که علاوه بر وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه هم برای نظارت بر شوراها به کمک بیاید. 

نظری خانقاه گفت: وجود یک قاضی یا هیات نظارت بر انتخابات شوراها، تشکیلات گسترده‌ای را ایجاد خواهد کرد؛ نباید تشکیلات زیادی ایجاد کنیم تا کار شورای نگهبان افزایش یابد.

وی افزود: کسانی که محکومیت کیفری موثر دارند، نمی‌توانند در انتخابات شوراها حضور یابند که معتقدم هر فرد با هر محکومیتی چه موثر چه غیرموثر نباید عضو شوراهای شهر و روستا شود و باید از ورود  این افراد به شوراها خودداری شود.

نماینده مردم خلخال در مجلس تصریح کرد: برخی از افراد صلاحیت حرفه‌ای لازم را ندارند و با وجود این وارد شوراهای شهر و روستا می‌شوند و باعث مشکلاتی خواهند شد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر