کد خبر: 99777
A

صباغیان: کار اصلی شورای نگهبان نظارت بر ریاست جمهوری و مجلس است نه شورای شهر و روستا

نماینده مهریز در مجلس با بیان اینکه نباید ضعف چند نفر در شورای شهر را به کل شوراها در کشور تعمیم داد، خواستار تقویت بعد نظارتی بر عملکرد شوراها شد.

صباغیان: کار اصلی شورای نگهبان نظارت بر ریاست جمهوری و مجلس است نه شورای شهر و روستا

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 24 دی ماه 99) در جلسه علنی و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به عنوان مخالف این کلیات اظهار داشت: شعار ما و نظام، مردم‌سالاری است و اگر ما در مجلس حضور داریم، به دلیل توجه به همین موضوع مردم سالاری است.

وی با بیان این که دریافت آزمون برای اعضای شورای شهر کار مطلوبی است، افزود: ما 4 هزار عضو شورای شهر در کشور داریم و در حدود 200 هزار نفر عضو شورای روستاها که ممکن است فردی در روستا سواد آن چنانی نداشته باشد، اما از نظر کار مدیریتی و اجرا فرد توانمندی باشد.

نماینده مهریز در مجلس افزود: متأسفانه در شورای عالی اقتصادی، مجلس حضور ندارد ضمن این که شورای عالی بورس هم فعالیت می‌کند اما مجلس در آن نیست و  حتی به تازگی شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون می‌نویسد و مجلس از آن کنار گذاشته شده است؛ بهتر است ما تکلیف خود را بدانیم و اگر بناست که بر انتخابات شوراها نظارت داشته باشیم، در آینده ما را کنار نزنند.

صباغیان خاطرنشان کرد: چند درصد نمایندگان دوره قبل با وجود نظارت شورای نگهبان کنار گذاشته شدند؟

وی گفت: باید دستگاه‌های مردم سالار در کشور شفاف‌سازی کرده و با افراد متخلف برخورد کنند و نباید ضعف چند نفر در شوراهای شهر را به کل کشور تعمیم دهیم.

نماینده مهریز در مجلس اظهار داشت: کار اصلی شورای نگهبان نظارت بر ریاست جمهوری و مجلس است و نباید آنها را به میدان نظارت بر مردم و شوراها بکشانیم.

صباغیان گفت: نباید رد صلاحیت اعضای شورای شهر را به سپاه بدهیم؛ چراکه در صورت بروز تخلف و یا اشتباهی در این موضوع مردم به سپاه بدبین می‌شوند؛ نباید نظارت را حاکمیتی کنیم که اگر این گونه شد دیگر مردم‌سالاری معنا ندارد.

وی افزود: اگر سپاه مشکلی را می‌بیند، نظر خود را به دستگاه‌های اطلاعاتی می‌دهد و نباید آن را مستقیما درگیر موضوع انتخابات شوراهای شهر و روستا کنیم.

نماینده مهریز در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید قانون انتخابات شوراها را قوی‌تر بنویسیم تا نظارت بیشتری را اعمال کنیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر