کد خبر: 99798
A

واعظی: رئیس جمهور به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور دادند که موضوع بیت کوین را دنبال کنند/ دولت از بیت کوین استفاده نمی کند/ قرار شد در تهران و کرج از مازوت استفاده نشود

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ان‌شاالله روابط بانکی ما و صادرات‌مان بهتر خواهد شد و باید نتیجه آن بر سفره مردم تأثیر بگذارد و می بایست در بودجه بر روی کاهش قیمت‌ها کار کنیم.

واعظی: رئیس جمهور به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور دادند که موضوع بیت کوین را دنبال کنند/ دولت از بیت کوین استفاده نمی کند/ قرار شد در تهران و کرج از مازوت استفاده نشود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه سران قوا گفت: ما خوشحالیم که جلسات سران سه قوه با فاصله کمی برگزار می‌شود. کشور نیاز دارد که سران قوا با هم جلساتی داشته باشند و هر چه انسجام بین سران بیشتر باشد امور تسهیل می‌شود.

وی افزود: در مورد موضوع بودجه که جلسه دیشب برگزار شد، دولت و مجلس در مورد معیشت مردم تاکید دارند و ان‌شا الله روابط بانکی ما و صادرات‌مان بهتر خواهد شد و باید نتیجه آن بر سفره مردم تأثیر بگذارد و می بایست در بودجه بر روی کاهش قیمت‌ها کار کنیم بین ستاد اقتصادی دولت و کمیسیون تلفیق توافق شد که جلسات مستمر گذاشته شود و آقای رئیس‌جمهور هم تاکید کرد که هر وقت لازم شد با حضور ایشان جلسه داشته باشند و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم دست دلالان را کوتاه کنیم.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: ما از برخی پیشنهاد‌ها استقبال می‌کنیم و این بودجه آخرین بودجه دولت است و لذا از هر پیشنهادی که توسط نمایندگان داده شود استقبال می‌کنیم اما در برخی موارد کار کارشناسی ما با ایده‌های که در مجلس داده می‌شود همخوانی ندارد.

وی در رابطه با علت عدم حضور اردکانیان در جمع خبرنگاران برای توضیح علت قطعی روز گذشته برق، توضیح داد: ایشان در جلسه امروز هم حضور نداشتند. مسأله ای که اتفاق افتاد این بود که به هر حال اختلاف دیدگاهی راجع به سازمان محیط زیست، وزارت نفت و وزارت نیرو در مورد استفاده از سوخت بود در ستاد کرونا تصویب کرده بودیم در تهران و کرج از مازوت استفاده نشود البته قبلاً استفاده نمی‌شد اما تاکید کردیم که اصلا استفاده نشود این ایده باعث شد به نوعی برای استفاده از مازوت در تمام نیروگاه ها محدودیت ایجاد شود و وزارت نیرو را به اتفاقی روبرو کرد که آن را پیش‌بینی نکرده بود.

واعظی ادامه داد: هم هوا سردتر شده و هم دو سه ماه گذشته پزشکان مرتب به مردم توصیه کردند در زمستان پنجره ها را باز کنید تا هوا عبور کند و نمی دانستند این سفارش چه اندازه باعث افزایش مصرف سوخت می شود به همین دلیل از دو سه هفته پیش در مورد خاموش کردن برق اضافی و حرارت بالا پیشنهاد دادیم که در هر دو مورد صرفه جویی کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اینکه گفته می شود دولت از بیت کوین استفاده می کند جفا است اما فشاری که در یکسال گذشته برای  وارد کردن دستگاه استخراج آن به کشور وجود داشت که بنا بر ضابطه مند و قانونمند کنند دو بار در کمیسیون های دولت مطرح شد که از وزارت صمت مجوز بگیرند و وزارت نیرو هم نحوه استخراج را توضیح دهد.

وی ادامه داد: امروز در دولت ادعا شد، علاوه بر آنهایی که اجازه گرفتند برخی مرغداری ها در حال استفاده از آن هستند و آقای رئیس جمهور به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور دادند که با جدیت این مسئله را دنبال کنند.

منبع: تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر