کد خبر: 99873
A

حسن روحانی: باید در مصرف گاز مراعات کنیم

حسن روحانی گفت: باید در مصرف گاز مراعات کنیم ما الان معادل نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم.

حسن روحانی:  باید در مصرف گاز مراعات کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ مراسم بهره برداری از طرح های ملی مناطق آزاد تجاری، صبح امروز (پنج شنبه 25 دی‌ماه) با حضور رئیس جمهور و شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در این مراسم اظهار داشت: ارزش این پروژه‌ها حدود 9 هزار و 500 میلیارد تومان بود و باعث اشتغال 3 هزا رو 200 نفر از جوانان عزیز ما می‌شود که اشتغال خود را در سایه این طرح ها شروع می کنند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه برای ما اهمیت خاصی دارد، تصریح کرد: مبنای این مناطق این بوده که سرمایه گذاران بتوانند با یک تسهیلات، معافیت ها و امتیازات خاص سرمایه گذاری کنند و عمدتا آنچه بدست می‌آید صادر کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد: یعنی بنا بر این بوده مناطق آزاد و تجاری، سرمایه داخلی، خارجی و تکنولوژی را در سایه تسهیلات، معافیت‌ها و امتیازات جذب کند و محصولات قابل رقابت با استاندارهای قابل قبول دنیا تولید شود و تبدیل به مراکز صادراتی شوند که به کل اقتصاد کشور و منطقه کمک کند.

روحانی افزود: معمولا مناطق آزاد در مناطق مرزی کشور فعال هستند، بنابراین می‌توانند حلقه اتصال بین خارج و داخل باشند شرایط را برای ترد سرمایه گذاران خارجی و عبور و خروج اجناس آنان تسهیل می کند. 

وی افزود: در سال 92 در روزهای نخست دولت یازدهم ما شاهد این بودیم که مناطق آزاد به جای اینکه صادر کننده باشند به محلی برای واردات اجناس و محصولات خارجی دیگر کشور تبدیل شده‌ بودند و ما این جهت را معکوس کردیم. 

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد:  آماری که امروز ارائه شد نشان داد ما در مسیر هدف‌گذاری برای مناطق آزاد موفق بوده‌‌ایم صادرات ما به خارج 138 میلیارد دلار بوده است و در برابر واردات کمتر از 47 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مجلس لوایح دولت در مورد مناطق آزاد را زودتر تصویب کند، چون ما به مردم قول داده‌ایم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید در مصرف گاز مراعات کنیم ما الان معادل نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر