کد خبر: 99876
A

نماینده مجلس: مسکن مهر فرسوده شد، اما تحویل داده نشد

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر در واگذاری برخی پروژه‌های مسکن مهر گفت: در دامغان، ۵۳ واحد مسکن مهر متعلق به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی است که ۱۳ سال از ساخت آن می گذرد و روز به روز فرسوده می‌شود اما تحویل داده نمی‌شوند.

نماینده مجلس: مسکن مهر فرسوده شد، اما تحویل داده نشد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی اکبر علیزاده در نشست شورای حمل و نقل و مسکن استان سمنان که با حضور وزیر راه برگزار شد اظهار کرد: این واحدهای مسکونی معضلاتی را برای مردم ایجاد کرده است و ظاهرا رفع مشکل تنها از طریق مسوولان در مرکز ممکن است لذا انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر این مشکل مردم نیز مرتفع شود.

وی به برخی مشکلات شهرستان دامغان در حوزه راه پرداخت و افزود: ساخت و تکمیل جاده گلوگاه به دامغان کار بسیار خوبی بود که خوشبختانه مورد توجه وزارت راه نیز قرار گرفت و امروز بخش جنوبی آن (دامغان تا معلمان)  زیر بار ترافیکی قرار دارد و لحظه به لحظه تریلی‌های حمل بار از آن عبور می‌کنند اما مشکل این محور آن است که وقتی رانندگان تریلی به دامغان می رسند دیگر جاده‌ای برای حضور آنها در شمال وجود ندارد و لذا سردرگم می‌شوند.

‌ این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مشکل جاده دامغان به معلمان این است که شرایط زیر بار ترافیک رفتن را ندارد و دلیل آن هم فقط سه کیلومتر مسیر خاکی عنوان می‌شود که واقعاً در اندازه‌ای نیست که بتوان درباره آن بحث کرد.

وی ادامه داد: احداث این محور می‌تواند شمال را به جنوب مرتبط کند و برکات فراوانی خواهد داشت از سوی دیگر بندر امیرآباد ۲۵ میلیون تن حجم بار ترانزیتی دارد که پنج میلیون تن آن امروز بلای جان جاده‌های استان مازندران شده است، زیرا محل تردد به سمت جنوب را ندارند و بار ترافیکی به سمت تهران منتقل می‌شود در حالی که جاده ارتباط دهنده مازندران به جنوب از دامغان مهیا است و فقط باید یک اقدام دیگر برای تکمیل آن شود.

علیزاده از کریدور شمال به جنوب به عنوان یکی از مطالبات مردم دامغان نام برد و تصریح کرد: البته ما اصراری نداریم که دیگر شهرستان‌های استان سمنان از این کریدور بی‌بهره شوند ،اما دامغان به دلیل موقعیت جغرافیایی تنها شهرستانی است که از جنوب به مرکز کشور راه دارد و چون این مقوله از لحاظ جغرافیایی مهیا است احداث این کریدور اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: کریدور شمال به جنوب می تواند از لحاظ اشتغال، اقتصادی و ... برکات فراوانی را برای منطقه داشته باشد و به کاهش بار ترافیکی شمال و حتی تهران نیز کمک کند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی به برخی مشکلات روستایی در دامغان پرداخت و اظهار کرد: مردم روستای امام آباد در جوار راه آهن، تابستان ها با خاک و آلودگی فراوان و زمستان‌ها با گِل روزگار سر می‌کنند و چون مردم محرومی هم هستند نگاه چندانی به آنها نشده است از سوی دیگر محل تردد این مردم یک پل راه آهن است که نیمه کاره باقی مانده و لذا درخواست داریم تا این پروژه نیز مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: معضل بعدی در دامغان خانه‌های موسوم به غلامی است که متاسفانه رها شده اند و حتی با پیشرفت فیزیکی بالا به نحوی که حتی شیشه‌های ساختمان هم نصب شده است، هنوز به مردم تحویل داده نشده است که انتظار داریم معضل این خانه‌ها که با سازمان ملی جوانان است حل شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر