کد خبر: 99897
A

کوچکی نژاد: واکسن کرونا که هیچ؛ دولت حتی نباید داروهای ساخت آمریکا و انگلیس را وارد کند

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم تجربه خون‌های آلوده فرانسوی در مورد واکسن کرونا تکرار شود گفت: کمپانی‌های داروسازی غربی به دنبال کسب سود خود هستند و سلامتی مردم برای آنها اهمیتی ندارد.

کوچکی نژاد: واکسن کرونا که هیچ؛ دولت حتی نباید داروهای ساخت آمریکا و انگلیس را وارد کند

به گزارش دیده بان ایران؛ جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا و اروپا گفت: کمپانی‌های داروسازی آمریکایی و اروپایی فقط به دنبال کسب سود خود هستند و سلامتی مردم برای آنها اهمیتی ندارد.

وی افزود: ما تجربه تلخ خون‌های آلوده فرانسوی را هنوز فراموش نکرده‌ایم و پرونده مربوط به این مسئله همچنان باز است.

نمایندگی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر امروز می‌بینیم که آمریکا می‌خواهد واکسن کرونا را به ایران بدهد به خاطر آن است که می‌خواهد این واکسن را روی ملت ما آزمایش کند نه اینکه به فکر این است مردم ما را از این بیماری مصون نگه دارد.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: آمریکایی که ما را از جهات مختلف و حتی در حوزه دارویی تحریم کرده چگونه حاضر است واکسن کرونا را برای سلامتی ملت ایران در اختیار ما قرار دهد؟ آمریکا به دنبال تست و آزمایش واکسن خود است نه سلامتی ملت ایران.

وی افزود: همانطور که گفتم ما تجربه تلخ خون‌های آلوده فرانسوی را فراموش نکرده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم که تجربه این مسئله در مورد واکسن کرونا نیز تکرار شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دانشمندان ما پیشرفت‌های خوبی برای تولید واکسن کرونا داشته‌اند و واکسن ایرانی کرونا تست‌های اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است و انشاءالله در آینده نیز خواهیم توانست از واکسن تولید داخل در این زمینه استفاده کنیم.

کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: ما برای تولید واکسن کرونا می‌توانیم از تجربیات دیگر کشورها نیز استفاده کنیم و کشورهایی که می‌توان به آنها اطمینان داشت در این زمینه مورد توجه قرار گیرند.

وی در پایان گفت: توصیه من به دولتمردان این است که نه تنها از کشورهای متخاصمی مثل آمریکا و انگلیس و امثال آن دارو خریداری نکنند بلکه داروهای تولید شده توسط کمپانی‌های این کشورها را از کشورهای ثالث نیز خریداری نکنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر