کد خبر: 99978
A

نماینده مشهد: اگر واکسن فایزر خوب بود آمریکایی‌ها آن را به ما نمی‌فروختند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت از 7 میلیارد فقط 24 میلیون نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده احتیاط در دریافت واکسن کرونا است؛ ما نیز باید در ضمن تکیه بر تولید داخل در تولید این واکسن نسبت به نمونه‌های خارجی با احتیاط کامل عمل کنیم.

نماینده مشهد: اگر واکسن فایزر خوب بود آمریکایی‌ها آن را به ما نمی‌فروختند

به گزارش دیده بان ایران؛ فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات آیت الله خامنه ای مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و انگلیس،گفت: با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی  از 7 میلیارد جمعیت دنیا تاکنون ۲۴میلیون نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و این نشانگر آن است که همه دنیا با احتیاط  با این واکسن برخورد می‌کنند.

وی افزود: مسؤولین ذیربط کشورمان اعلام کردند اسفند ماه  واکسن  خریداری شده به کشور خواهد رسید و از سویی کشورمان ان‌شاءالله در مسیر تولید واکسن است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: معتقدم در خرید واکسن خارجی حتی از منابع مطمئن هم به حداقل اکتفا شود تا هم فرصت بیشتری برای کارآزمایی واکسن خارجی باشد و هم درصورت تایید اعتبار و اثربخشی واکسن داخلی عملا با تولید واکسن داخلی بی‌نیاز ازخرید واکسن خارجی خواهیم شد که بسیار مطمئن تراست.

رحمانی خاطرنشان کرد: امروزه کشور آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد و ما شاهد هستیم مردم این کشور از پذیرش واکسن فایزر امتناع می‌کنند علاوه بر این شاهد نمونه‌هایی از عوارض این واکسن در میان کسانی که آن را دریافت کرده‌اند نیز هستیم.

وی افزود: اگر واکسن فایزر خوب بود مطمئنا آمریکایی‌ها آن را به ما نمی‌فروختند و برای مردم خود آن را مصرف می‌کردند.

رحمانی اظهار داشت: نباید اجازه دهیم آمریکا و دیگر کشورهای غربی کشور ما را محلی برای آزمایش واکسن‌های خود بدانند و باید مسؤولان ما از سلامتی مردم صیانت و حفاظت کنند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر