کد خبر: 10019
A

رئوفیان: امیدواریم جبهه مردمی نیروهای انقلاب مواضع خود را اصلاح کنند

عضو جبهه ایستادگی با بیان اینکه مواضع جبهه نیروهای انقلاب یادآور جبهه پایداری است، گفت: ترکیب اعضای این جبهه نشان از نگاه به انتخابات شوراهای شهر دارد تا به انتخابات ریاست جمهوری.

رئوفیان: امیدواریم جبهه مردمی نیروهای انقلاب مواضع خود را اصلاح کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ ابوالقاسم رئوفیان با اشاره به اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت:‌ ترکیب اعضای این جبهه نشان از نگاه به انتخابات شوراهای شهر دارد تا به انتخابات ریاست جمهوری. اما رویکرد افراط‌گرایانه آنها نسبت به موقعیت شخص رئیس جمهور که همه تلاش این جبهه را مصروف نیامدن روحانی در دوره دوم اعلام کرده است حکایت ازموضع گیری‌های افراط گرایانه دارد که به نوعی برخاسته ازجبهه بندی‌های فارغ از فرایند رسیدن به همگرایی و وحدت بین طیف‌های اصولگراست.

عضو جبهه ایستادگی با بیان اینکه قرار نبود هر طیفی جداگانه نسبت به اینکه چه کسی به عرصه انتخابات بیاید و نیاید موضع‌گیری کند، افزود: سیاست‌های اصولگرایان مبتنی بر مطالبه و بررسی و ارزیابی تمامی نامزدهای مطرح در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است و در نهایت رسیدن به فردی که نسبت به گزینه‌های دیگر شایستگی بیشتر و شرایط ضروری‌تری را برای راهیابی به جایگاه ریاست جمهوری داشته باشد. 

رئوفیان گفت: نباید از هم اکنون نسبت به نبودن کسی قاطعانه نظر داده شود و بنا نبود که در طیف اصولگرایان اینگونه موضع‌گیری کنیم. 

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین بیان کرد: همیشه توصیه ما به احزاب و شخصیت‌های اصولگرایی این بود  که از اکنون نباید بنا را بر مخالفت جدی با یک گزینه بگذاریم بلکه بنای ما بر ارزیابی و انطباق با شرایطی است که یک رئیس جمهور در جمهوری اسلامی باید احراز کند.

او افزود: رئیس جمهور دولت دوازدهم باید نسبت به اجرای اصل ۱۱۳ و ۱۲۱ قانون اساسی که تاکید بر وظایف  ذاتی رئیس جمهور دارد تمرکز کند. بنابراین باید سراغ فردی رفت که نسبت به اجرای این دو اصل قانون اساسی که از وظایف رئیس جمهور است و در دوره‌های گذشته و این دوره مغفول واقع شده، اهتمام داشته باشد. 

این فعال اصولگرا عنوان کرد: همیشه به دوستان اصولگرا توصیه کردیم که از تندروی و تک‌روی بپرهیزند و در  فعالیت‌های انتخاباتی مبتنی بر برآیند خرد جمعی اعلام موضع و حرکت کنیم.

رئوفیان با بیان اینکه اکنون دود سفیدی با اظهارات اخیر از ناحیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب مشاهده نمی‌شود، تاکید کرد: امیدواریم جبهه مردمی نیروهای انقلاب مواضع خود را اصلاح کنند و ازهم اکنون ساز مخالف و جدایی نزند. اعلام مواضع این جبهه من را یاد جبهه پایداری انداخت که در زمان مطرح شدن احمدی‌نژاد برای انتخابات دوره نهم مطرح کردند که آن زمان در قالب جبهه رایحه خوش خدمت اعلام موجودیت کردند؛ آنها هم چنین رویکرد تندی داشتند که نتیجه آن را مشاهده کردیم و دیدیم چه مشکلاتی برای نظام ، مردم و خودشان فراهم آوردند.

او در ادامه با بیان اینکه امیدواریم با توجه به اینکه برخی از چهره‌های خوب در این مجموعه عضویت پیدا کردند و برخی هم  که از  اعتباری در بین مردم برخوردارند نگذارند این جریان به بیراهه کشیده شود تاکید کرد: اگر قرار است محوریت با جامعه روحانیت باشد موضع‌گیری‌های آنها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که جز این، پیام دیگری از مواضع اعلامی آنها مشاهده نکنیم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر