کد خبر: 10031
A

تشکیل ۱۰۰۰ پرونده زمین‌خواری/ صعود ۶ پله‌ای ناجا در رتبه‌بندی اعتماد مردمی

فرمانده نیروی انتظامی از کاهش پنج درصدی سرقت در کشور، تشکیل 1000 پرونده زمین‌خواری و صعود 6 پله‌ای ناجا در رتبه‌بندی اعتماد مردمی خبر داد.

تشکیل ۱۰۰۰ پرونده زمین‌خواری/ صعود ۶ پله‌ای ناجا در رتبه‌بندی اعتماد مردمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار حسین اشتری در دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور که صبح امروز در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: ملاک پلیس رضایتمندی مردم از افزایش خدمت رسانی، امنیت و سرعت عملش است وخوشبختانه در نظرسنجی اخیری که توسط سازمان‌های بیرونی ناجا برگزار شد رضایتمندی شهروندان در شش ماهه امسال چهار درصد افزایش داشته است.

صعود 6 پله‌ای ناجا در رتبه‌بندی اعتماد مردمی

وی افزود: در همین رتبه بندی اعتماد مردمی به ناجا از رتبه دهم در سال گذشته به رتبه چهارم رسیده است.

سردار اشتری با بیان اینکه نباید به این مقدار راضی باشیم، گفت: تنها ارتقای کشف مهم نیست زیرا ارتقای کشف وظیفه ماست ، ما باید کاری کنیم که ریشه جرم خشک شود.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد سرقت خودرو در کشور کشف می‌شود، ادامه داد: دستورالعمل‌هایی برای بهبود کیفیت خودروها در مبارزه با سرقت داده‌ایم که این باعث کاهش وقوع جرم و افزایش قدرت کشف می‌شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ما باید هشداری هم به مسوولان اقتصادی بدهیم، گفت: یک ریشه جرم ، موضوعات اقتصادی است.

و در ادامه ارایه مشاوره به سازمان‌های دیگر و ارتقای آمادگی کشف را دو مسوولیت دیگر پلیس آگاهی دانست و گفت: در مجموع سرقت‌ها در کشور پنج درصد کاهش داشته‌ایم.

تشکیل حدود 1000 پرونده زمین‌خواری در کشور

سردار حسین اشتری در حاشیه دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور نیز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با اقدامات انجام شده در بحث جرایم کاهش داشتیم، در سرقت حدود چهارونیم درصد کاهش داشتیم و کشفیات ما حدود هشت درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه موضوعات مختلفی در کاهش جرم سرقت تاثیرگذار است، گفت: تقویت قرارگاه مبارزه با سرقت، استفاده از تجهیزات و ... که در آباره آنها صحبت شد. در حوزه مبارزه با قاچاق هم اقدامات خوبی انجام گرفته و کشفیات ما بیش از 43 درصد افزایش داشته، البته ما به این حد قانع نیستیم.

سردار اشتری از تشکیل حدود 1000 پرونده زمین‌خواری در کشور خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد این پرونده‌ها از نظر قضایی کامل است.

جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای ناایمن از سال آینده

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد جرائم خشن کشف می‌شود، گفت: برخورد با این جرائم و همچنین برخورد با جرائم باندی و سازمان یافته نیز جزو اولویت‌های پلیس است.

وی در مورد اعلام اسامی خودروهای ناایمن اظهارکرد: ما قبلا اعلام کرده‌ایم و مردم هم می‌دانند این خودروها چیست، موارد را اعلام کرده‌ایم و اگر تا سال آینده مشکلات را رفع نکنند جور دیگری برخورد کرده و مانع شماره ‌گذاری خواهیم شد.

راه‌اندازی سامانه اموال برای کاهش سرقت و تسریع روند کشفیات

فرمانده ناجا از کاهش پنج درصدی سرقت‌های مسلحانه و کاهش پنج درصدی سرقت به عنف خبر داد و درباره راه‌اندازی سامانه اموال نیز اظهارکرد: این طرح هنوز اجرایی نشده اما یکی از اقداماتی است که شروع کرده‌ایم، سامانه اموال است که با کمک مردم، تولیدکنندگان و مسوولین بتوانیم کدی را بر روی اجناس بگذاریم تا به نوعی اموال شناسنامه‌دار شوند، تا بعد از سرقت بتوانیم به مالباختگان برگردانیم. یکی از مشکلات ما سرعت نداشتن در بازگشت اموال به مالباختگان است.

سردار اشتری در پاسخ به سوالی درباره همکاری رسانه ملی با ناجا در ارائه آموزش و افزایش آگاهی شهروندان اظهارکرد: جلسات متعددی را با مسوولان صدا و سیما برگزار کرد و سعی داریم فضا را با کیفیت‌تر کنیم و با وجود تعامل و همکاری بین ناجا و صدا و سیما امیدواریم این همکاری‌ها افزایش یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر