کد خبر: 10133
A
دیده بان ایران گزارش می‌دهد:

نصب یک تابلو توهین‌آمیز در ایستگاه‌های مترو تهران/ آقایان، کارگران زیرپای کسی نیستند!

در روزهای اخیر شهروندان تهرانی که بوسیله مترو سفرهای درون شهری خود را انجام می‌دهند، در اکثر ایستگاه‌ها با تابلوهایی مواجه شده‌اند که محتوای درج شده در آن چیزی جزء اهانت به قشر زحمت کش کارگر نیست.

نصب یک تابلو توهین‌آمیز در ایستگاه‌های مترو تهران/ آقایان، کارگران زیرپای کسی نیستند!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در روزهای اخیر شهروندان تهرانی که بوسیله مترو سفرهای درون شهری خود را انجام می‌دهند، در اکثر ایستگاه‌ها با تابلوهایی مواجه شده‌اند که محتوای درج شده در آن چیزی جزء اهانت به قشر زحمت کش کارگر نیست.
 
عبارت به کار رفته در این تابلو اهانت‌آمیز، از این قرار است: "هم اکنون 20 هزار نفر زیر پای شما، برای ساخت مترو، در حال کار هستند"؛ اینکه مسئولان فرهنگی و متولیان نصب بنر و بیلبورد در ایستگاه‌های مترو به فکر تکریم مسافران و شهروندان هستند، فی‌نفسه امر پسندیده‌ای است اما آیا بهتر نبود آقایان برای تکریم شهروندان، قشر عزیز و زحمتکش و کم بهره کارگر را به زیر نکشند؟ آیا استعمال عبارت "زیر پای شما" در مورد آن 20 هزار نفر شایسته است؟ آیا فردی از نزدیکان این دوستان متکفل امور فرهنگی و تبلیغی جزء آن 20 هزار نفر هست؟
 
پسر یا دختری را فرض کنید که پدر کارگرش یکی از همان 20 هزار نفر است؛ این پسر یا دختر صبح‌ها وقتی می‌خواهد به مدرسه یا دانشگاه برود، فشار و ازدحام مسافران مترو، بلای جانش و این بنر هم سوهان روحش می‌شود.
 
آقایان معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران که از قضا کم هم عریض و طویل و بودجه گیر نیست؛ بهتر است زین پس با دقت بیشتری شعار بنرهای نصب شده در ایستگاه ها را انتخاب کنند و گهگاه سری هم به کتاب‌های ادبیات عامه و فولکلور بزنند تا اگر خود از قشر مرفه و متنعم جامعه هستند و آنها را با ادبیات ضعفا و فقرا کاری نیست، دریابند عبارت "زیر پای شما" چندان عبارت محترمانه‌ای نیست! 
 
البته متولیان نصب بنر و تابلو در ایستگاه های مترو که به نوعی زیر مجموعه شهرداری تهران محسوب می شوند، بهتر است پس از آنکه قافیه محتواهای تحقیر آمیزشان در قبال کارگران به تنگ آمد، تابلویی را هم با محتوای مذمت دریافت املاک نجومی در ایستگاه‌ها نصب کنند، البته اگر امنیت شغلی شان بواسطه این عمل به خطر نمی‌افتد!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر