کد خبر: 10277
A

شناسایی مجرم یقه سفید و «کارچاق کن» در یزد و دستگیری در تهران

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از دستگیری یک مجرم یقه سفید و کارچاق کن حرفه‌ای که سوژه‌های خود را از مرکز مدیریت می‌کرد، خبر داد.

شناسایی مجرم یقه سفید و «کارچاق کن» در یزد و دستگیری در تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «غلامعلی دهشیری» در این‌باره افزود: با مراجعه فردی به یکی از شعب دادگاه انقلاب یزد پیرامون پرونده حمل و نگهداری قریب به 200 کیلوگرم موادمخدر و پیگیری وضعیت پرونده، از آنجا که نامبرده هیچ سمتی در این پرونده نداشت، مسئله جهت بررسی دقیق به حفاظت و اطلاعات دادگستری سپرده شد .

وی ادامه داد: پس از بررسی دقیق و انجام بازجویی‌های اولیه مشخص شد که فرد مشکوک به همراه پدر یکی از متهمان در محل دادگاه انقلاب حاضر شده است و قصد داشته در پرونده اعمال نفوذ کند.

این مقام قضایی اظهار کرد: این فرد با استفاده از سادگی پدر یکی از متهمان زندانی و عقد قرارداد در ازای حل و فصل پرونده قضایی آنان خارج از سیکل عادی، مبلغ 500 میلیون ریال درخواست کرده و 250 میلیون ریال را همان ابتدای امر دریافت کرده است .

وی با اشاره به این‌که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مغز متفکر این کارچاق کنی، فرد دیگری است که از پشت قصه این قضیه را مدیریت می‌کند، تصریح کرد: با اعتراف فرد دستگیر شده و بررسی ابعاد مختلف و اسناد و مدارک همراه این متهم، مشخص شد که فرد دیگری با غصب عنوان یکی از کارکنان دادگاه انتظامی قضات تهران، قصد اعمال نفوذ داشته و تمام این مراحل را نیز بدون حضور در یزد و فقط به صورت مدیریت از راه دور دنبال می‌کرده است .

دهشیری خاطرنشان کرد : با ارجاع پرونده به شعبه ششم بازپرسی دادسرای یزد و بررسی مجدد ادله جرم، با صدور نیابت قضایی و هماهنگی با حفاظت و اطلاعات مرکز، متهم در تهران دستگیر و به این مرجع قضایی اعزام شد.

وی ابراز کرد: تمام تلاش حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بر شناسایی افرادی که با غصب عناوین، جعل اسناد و دیگر دروغ و دغل‌های مرسوم با دعوی اعمال نفوذ به غیر حق به دستگاه قضایی وارد می‌شوند است و در این مسیر نیز تاکنون موفق بوده است اما شهروندان باید دقت خود را در این گونه مسائل بیشتر کنند چرا که اگراینچنین مجرمینی از دست قانون و چشمان تیز بین حفاظت و اطلاعات بگریزند، تنها کسی که متضرر خواهد شد همان افرادی هستند که توسل به این افراد شیاد و کلاهبردار را به پیگیری امور خود در چارچوب قانون ترجیح داده‌اند .

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یادآور شد: راهکاری برای اعمال نفوذ به غیر حق در دستگاه قضایی وجود ندارد و این افراد با سرکیسه کردن شهروندان درگیر پرونده‌های قضایی بار دیگری را بر دوش شهروندان و پرونده جدیدی را نیز به پرونده های آنان اضافه می کنند و اگر در مواردی دستگاه قضایی موفق به شناسایی و دستگیری این افراد نگردد ، به طور معمول شهروندان نیز هرگز نمی‌توانند ضررهای مادی و روانی ناشی از تکیه به این افراد را جبران کنند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر