کد خبر: 10355
A

تشییع پیکر «پوران فرخزاد» بدون سخنرانی

مراسم تشییع پیکر پوران فرخزاد بدون انجام سخنرانی برگزار شد.

تشییع پیکر «پوران فرخزاد» بدون سخنرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ صبح روز یکشنبه ۱۲ دی‌ماه جمعی از اهل فرهنگ و هنر در مقابل بیمارستان ایرانمهر - جایی که پوران فرخزاد از دنیا رفت - گرد آمدند و پیکر او را در روز ابری تهران به سمت خانه ابدی بدرقه کردند.

مراسم تشییع پیکر این نویسنده، شاعر و پژوهشگر در مقابل بیمارستان بدون انجام سخنرانی برگزار شد و حاضران پیکر او را به سمت آرامگاه ابدی‌اش در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) بدرقه کردند.

در کنار خانواده فرخزاد، از حاضران در مراسم تشییع پیکر این چهره فرهنگی به غلامحسین سالمی، اسدالله امرایی، فرهاد عابدینی، کامران ملکی، فرخنده حاجی‌زاده، حسن صفدری، مهری رحمانی، پوران کاوه، سیما مافیها، بهاره رضایی و مهری شاه‌حسینی می‌توان اشاره کرد.

پوران فرخزاد - خواهر فروغ فرخزاد - که نهم دی‌ماه و در بیمارستان از دنیا رفت، متولد بهمن‌ماه سال ۱۳۱۲ بود. از جمله آثار او به «زن از کتیبه تا تاریخ» (دانشنامه زنان فرهنگساز ایران و جهان در دو جلد)، «اوهام سرخ شقایق» (گزیده‌ای از اشعار زنان جهان)، «نیمه‌های ناتمام؛ سیری در شعر زنان از رابعه تا فروغ»، «زن شبانه موعود» (نشان زن در آثار سهراب سپهری)، «کسی که مثل هیچ‌کس نیست» درباره فروغ فرخزاد، مجموعه شعر «خوشبختی در خوردن سیب‌های سرخ»، مجموعه داستان «دیداری در پاییز»، مجموعه‌ رباعی «جنگ مشوش»، داستان‌های بلند «در پس آینه» و «آتش و باد»، رمان «در انتهای آتش و آیینه‌» و فرهنگ «کارنمای زنان کارای ایران از دیروز تا امروز» می‌توان اشاره کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر