کد خبر: 10374
A

حضور ۱۰ هزار روحانی در آموزش پرورش

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش وپرورش گفت: همکاری های حوزه و آموزش و پرورش درحال نهادینه شدن است.

حضور ۱۰ هزار روحانی در آموزش پرورش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی در نشست دبیران قطب سه کشوری، شامل استان های کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، فارس، بوشهر و ایلام که روز گذشته در قم برگزار شد، با بیان اینکه  موظف هستیم بر اساس سند تحول در آموزش و پرورش حرکت کنیم، اظهارکرد: سند تحول فصل مشترک حاکمیت و مردم است و بر اساس راهکارهایی که در سند تدوین شده، رسالت همه نهادها برای اجرایی کردن تربیت اسلامی مشخص شده است.

دبیرستاد همکاری حوزه های علیمه و آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول فرا دستگاهی است؛ یعنی تکالیف را بر عهده همه مسئولین و سازمان های اجرایی قانون گذاری فرهنگی آموزشی کشور تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: هر فردی باید نقش خود را به خوبی بشناسد و برای اجرای آن تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: برای همکاری بیشتر دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش، باید فهم عمیق تری از سند تحول و مبانی نظری آن در استان ها به دست آید و سپس بر اساس آن گام های مشترک برداشته شود .

ملکی با تاکید بر این که باید به منابع  انسانی پایدار آموزش و پرورش توجه شود، افزود: قریب به یک میلیون فرهنگی در آموزش و پرورش فعالیت می کنند که باید این منابع عظیم و توانمند توجه کرد.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش وپرورش به حضور ده هزار روحانی در آموزش پرورش اشاره و بیان کرد: اگر دوره هایی برای مهارت افزایی و توانمندی  روحانیون برگزار شود، بهتر می توان از ظرفیت آنان استفاده کرد.

وی به نظام مند کردن فعالیّت مشترک دو نهاد اشاره کرد و گفت: در فصل جدید همکاری دو نهاد، باید ظرفیت حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را از قوّه به فعل تبدیل کنیم.

ملکی با بیان اینکه تربیت مقوله پیچیده ای است و بهترین منبع تربیتی، قرآن است، افزود: خوشبختانه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش درحال نهادینه شدن است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر