کد خبر: 10535
A
فرمانده انتظامی استان مرکزی:

سارقان سایبری کارت‌های بانکی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۲ سارق حرفه‌ای که با کپی‌برداری از کارت‌های عابر بانک ۴۵۰ نفر در شهرهای مختلف کشور در حدود پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال مال نامشروع کسب کرده بودند دستگیر شدند

سارقان سایبری کارت‌های بانکی دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی‌انتطامی استان مرکزی، سردار کیومرث عزیزی با اشاره به دستگیری سارقان کارت‌های بانکی اظهار داشت: ابتدای مهرماه امسال شخصی با مراجعه به پلیس فتا استان بیان کرد که مبلغ 11 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب وی برداشت شده است.

وی افزود: با اعلام این خبر بلافاصله کارشناسان پلیس فتا استان تحقیقات خود را بر روی این پرونده آغاز کردند و در مراحل مقدماتی رسیدگی به پرونده دریافتند که از تعدادی حساب دیگر در شهرهای مختلف کشور توسط افرادی ناشناس به همان شکل برداشت شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که برداشت‌های انجام شده به وسیله تهیه کپی از کارت‌های بانکی شاکیان انجام شده است.

عزیزی بیان کرد: سرانجام بعد از مدتی یکی از افراد مرتبط با برداشت‌های غیرمجاز در یکی از استان‌های کشور شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضائی دستگیر شد.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های انجام شده از وی مشخص شد این فرد در اواخر تابستان امسال بدون اطلاع با متهمان پرونده همکاری داشته و هیچ نشانی از این افراد ندارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد:‌ با ادامه تحقیقات کارشناسان پلیس فتا و به دست آمدن حساب‌هایی جدید که اطلاعات آنها سرقت شده بود، یک واحد صنفی در تهران که متهمان با اجاره آن در آنجا با شگردی ویژه اقدام به نصب دستگاه اسکیمر و کپی‌برداری از اطلاعات خریداران می‌کردند شناسایی شد.

عزیزی عنوان کرد:‌ در این مرحله از تحقیقات هم فردی دیگر که به سبب سهل‌انگاری و اعتماد بی‌جا با متهمان پرونده همکاری داشت دستگیر و بررسی‌های انجام شده آن بود که آنها مدت ها قبل و بدون هیچ نشانی از آن محل رفته اند.

وی اضافه کرد: تحقیقات تخصصی بر روی پرونده ادامه یافت تا سرانجام بعد از دو ماه تحقیقات تخصصی و شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا یکی از عاملان اصلی این پرونده که دارای سوابق متعدد کیفری بود، در استان البرز شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: بلافاصله با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی تیمی از ماموران پلیس فتا استان این فرد را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از منزل وی‌، ادوات و تجهیزات مرتبط با پرونده شامل یک دستگاه اسکیمر و تعدادی کارت‌های خام عابر بانک کشف شد.

وی با اشاره به اعترافات متهم در بازجویی‌ها گفت: در بازجویی‌های انجام شده از این فرد وی اذعان داشت که برنامه‌ریزی و اجرای اعمال مجرمانه خود را با هم‌دستی فردی دیگر انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: متهم دیگر پرونده نیز که دارای سوابق متعدد کیفری بود با وجود برنامه‌ریزی‌هایی که برای ناشناس ماندن و فرار از قانون انجام داده بود، نیز شناسایی و در عملیات پلیس فتا استان مرکزی دستگیر شد و در بازرسی از منزلش تعداد 35 فقره از کارت های کپی شده متعلق به افراد مختلف، 33 سکه بهار آزادی و مبلغ 90 میلیون ریال وجه نقد کشف شد.

عزیزی با اشاره به اطلاعاتی که در مراحل رسیدگی به پرونده به دست آمد گفت: متهمان در اعترافات خود اذعان داشتند که از نیمه سال گذشته برنامه سرقت اطلاعات افراد را با نصب دستگاه اسکیمر در استان‌های تهران، البرز و گیلان آغاز کرده‌اند.

وی افزود: این دو نفر موفق شدند از کارت عابر بانک 450 نفر کپی‌برداری کرده و مبلغ سه میلیارد و 250 میلیون ریال از حساب افراد مختلف برداشت کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: متهمان پرونده در دیگر اعترافات خود اذعان داشتند که از سال 92 تا آغاز این فعالیت مجرمانه خود در امر سرقت آهن آلات فعالیت داشته و مبلغ 2 میلیارد ریال از سرقت آهن آلات کسب کرده‌اند و از سال گذشته با تغییر شکل سرقت‌های خود برنامه‌ریزی کپی کارت‌های افراد و برداشت‌های غیرمجاز از حساب آنان را آغاز کرده‌اند.

عزیزی اضافه کرد‌: این افراد که در مجموع در حدود پنج میلیارد و 250 میلیون ریال با اعمال مجرمانه خود سرقت کرده بودند برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با تاکید به شهروندان توصیه کرد در هنگام خرید از طریق posهای فروشگاهی، عملیات بانکی را شخصاً انجام داده و از ارائه کارت و رمز مربوط به متصدیان امر اکیداً خودداری کنند، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت و از طریق تارنمای پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice. ir گزارش کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر