کد خبر: 10895
A

گزارش آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان مهاجر گیلان منفی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه تاکنون گزارش مثبتی از بیماری پرندگان مهاجر اعلام نشده است، افزود: مشکلی برای سلامت افراد حاشیه تالاب های استان پیش نخواهد آمد.

گزارش آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان مهاجر گیلان منفی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدپور در گفت وگویی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این فصل، اظهار کرد: بر همین اساس ممنوعیت شکار تا اطلاع ثانوی را در کلیه شکارگاه ها و مناطق استان از 13 آذر امسال اعلام کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از پایش کامل و شبانه روزی محیط بانان در تمام عرصه های منابع طبیعی خبر داد و افزود: محیط بانان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شکارچیان اقدامات قانونی انجام خواهند داد.

وی با اشاره به پایش و جلوگیری محیط بانان از خرید و فروش پرندگان وحشی در بازارهای محلی سطح استان، تصریح کرد: این پایش با همکاری سد معبر شهرداری ها در بازارهای محلی به ویژه لنگرود، بندرانزلی، رشت و تولم شهر صورت می گیرد.

این مقام مسئول از آموزش محیط بانان به منظور چگونگی جمع آوری و معدوم سازی پرنده مشکوک به بیماری یا تلف شده خبر داد و خاطرنشان کرد: ورود پرندگان مهاجر به سایت های تالابی و آب بندان های استان یک فرصت بزرگ در بحث گردشگری، اقتصادی، اجتماعی و توانمندسازی جوامع محلی است لذا باید از این فرصت استفاده بهینه کنیم.

محمدپور با اشاره به تعامل یگان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان، گفت: همه ساله با شروع فصل مهاجرت احتمال وقوع بیماری وجود دارد لذا در صدد جلوگیری از شیوع بیماری با ممنوعیت شکار هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه تاکنون گزارش مثبتی از بیماری پرندگان مهاجر اعلام نشده است، افزود: مشکلی برای سلامت افراد حاشیه تالاب های استان پیش نخواهد آمد و مراقبت ها تداوم دارد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر