کد خبر: 11014
A

ادامه تشدید برخورد با مشمولان غایب

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از صدور بیش از 15 هزار اخطاریه کتبی به مشمولان غایب خبر داد.

ادامه تشدید برخورد با مشمولان غایب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگویی درباره روند طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب که از نیمه دوم امسال آغاز شده است، گفت: طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب با هدف تعیین تکلیف وضعیت سربازی مشمولان غایب از مدتی قبل در دستور کار قرار گرفته و در فاز نخست اجرای آن برای اکثریت مشمولان غایب پیامکی صادر و از آنان خواسته شد تا وضعیت سربازی خود را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال ارسال پیامک تعداد قابل توجهی از شهروندان به دفاتر پلیس +10 مراجعه و اقدامات لازم برای تعیین تکلیف سربازی خود را انجام داده‌اند، گفت: برخی از این افراد سربازی رفته و نسبت به تعویض کارت خود اقدام نکرده بودند. برخی دیگر نیز به دلیل اینکه تا پایان امسال هشت سال یا بیشتر از تاریخ غیبت یا ترک خدمتشان می‌گذشت مشمول جریمه ریالی شده و این امکان را پیدا کردند تا از طریق پرداخت جریمه از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

کریمی اضافه کرد: شماری دیگر از مشمولان نیز پس از پر کردن فرم‌های مربوطه از سوی سازمان وظیفه عمومی برای انجام خدمت سربازی اعزام خواهند شد.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به آن دسته از افرادی که نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود نیز اقدام نکرده‌اند گفت: اطلاعات کلیه مشمولین غایب در بانک اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی ناجا موجود است. تا کنون در اجرای فاز دوم طرح تشدید برخورد، ارسال اخطاریه کتبی برای مشمولان غایب آغاز شده و بیش از 15 هزار اخطاریه به درب منازل مشمولان غایب ارسال شده و از آنان خواسته‌ایم تا با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

کریمی با بیان اینکه برابر قانون مشمولان غایب از دریافت برخی تسهیلات و خدمات محروم هستند گفت: همچنین افرادی که اقدام به به کارگیری مشمولان غایب کرده باشند نیز جریمه خواهند شد.

وی در پایان از مشمولان غایب خواست که هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر