کد خبر: 11376
A

دستگیری قاتل فراری پس از ۳۱ سال در مشهد

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌شمالی گفت: فردی که در سال 64طی یک نزاع و درگیری، فردی را به قتل رسانده بود، با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان در مشهد شناسائی و دستگیر شد.

دستگیری قاتل فراری پس از ۳۱ سال در مشهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ رضا عرب زاده اظهار کرد: در پی وصول دستوری از دادیاری اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد مبنی بر دستگیری فردی به هویت غ.الف به اتهام قتل عمد، در بررسی محتویات پرونده حکایت از آن داشت که در تیرماه سال 1364 یک مورد نزاع و درگیری دسته جمعی بین اهالی روستای کهنه قوچان رخ داده که در این بین شخصی به هویت معلوم بر اثر شدت ضربات وارده به ناحیه سر دچار ضربه مغزی شده و در بیمارستان فوت می‌کند.

وی افزود: در این رابطه چهار نفر از عوامل اصلی نزاع شناسایی و دستگیر شدند و با انجام تحقیقات از اهالی و شاهدان حاضر در صحنه، اعلام کردند یکی از عوامل نزاع به هویت غ.الف با وارد کردن ضربه چوب به سر مرحوم وی را به قتل رسانده است.

وی با بیان اینکه خود متهم اعلام کرده زمانی که به صحنه رسیده دعوا تمام شده بود و سایر متهمان دستگیر شده نیز اعلام داشتند «نمی دانند چه کسی ضربه را به مقتول وارد کرده است»، عنوان کرد: بازپرسی قوچان قرار بازداشت متهمان دستگیر شده را صادر و هیچ یک از آنها ارتکاب قتل عمد را نپذیرفته و صرفاٌ به حضور در نزاع و درگیری اقرار داشتند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در تاریخ تیرماه سال 1372متهم «غ.الف» با اخذ وثیقه آزاد شد و تحقیقات در این خصوص ادامه داشته تا اینکه در سال 1377 با دعوت از متهمان و حضور آنها در دادگاه، قرار وثیقه متهم «غ.الف» به قرار بازداشت موقت تبدیل شد و متهم به محض اطلاع از حکم صادره از دادگاه خارج و از همان زمان متواری شده بود.

سرهنگ عرب زاده با بیان اینکه در نهایت دادگاه متهم «غ.الف» را به قصاص نفس محکوم می‌کند، افزود: با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، اقدامات اطلاعاتی و میدانی آغاز، در نهایت مشخص شد فرزندان متهم در مشهد در حال درس خواندن هستند که با استعلام بعمل آمده آدرس آن‌ها شناسائی و مأموران با اخذ نیابت قضائی به شهرستان مشهد اعزام و متهم را شناسائی و دستگیر کردند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ پرونده ای تا دستگیری مجرمان و حصول نتیجه از سوی دستگاه قضائی و نیروی انتظامی بسته نخواهد شد، گفت: این قاتل فراری پس از انجام کارهای نیابت به شهرستان بجنورد انتقال و به همراه پرونده قضائی به دادسرا معرفی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

منبع: تابناک

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر