کد خبر: 11909
A

مبارزه خیالی با زمین خواری در ملارد

امروز هم خبرها حاکی از تخریب 11 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در ملارد بود، اما بازهم هیچ نام و نشانی از تخریب دهکده باران در صفادشت نبود.... برای ما سوال است که چرا وقتی اقای یقین لو که در زمان بخش داری با معرکه گیری ادعای ساخت و ساز غیر مجاز در مجتمع ویلایی دهکده باران صفادشت را داشت اکنون که معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ملارد است دچار فراموشی شده و از آن ملک اطلاعی ندارد و سخت علاقه داریم بدانیم اینگونه فراموشی ها چقدر آب می خورد؟

مبارزه خیالی با زمین خواری در ملارد
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، تابناک نوشت، ساخت و سازهای غیرمجاز همان تیشه ایست که بر ریشه قانون ساخت و ساز خورده و حالا مسئولین در پی قطع این تیشه دست به تخریب زدند.... تا ثابت کنند نظارت جدی است!!! نظارتی که نمیدانیم زمان ساخت این ویلاها و ساختمان ها در اراضی ملی و کشاورزی دقیقاٌ در کجا بود و توجه اش به چه بوده؟؟؟؟
 
اما بازهم جای شکر دارد که این نظارت جدی شده!!!!! هرچند نوش داروی پس از مرگ سهراب است.... اما می توانیم دل خوش کنیم که ماهی را هروقت از آب بگیریم تازه است.....
 آلزایمر مسئولین درباره
قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها که مصوب 1374 و اصلاحیه آن مصوب 1385 است، دقیقاٌ برای عملیاتی شدن همین نظارت جدی است. طبق این قانون هرگونه اقدام که مانع از بهره‌ برداری و استمرار کشاورزی در اراضی زراعی و باغها، در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسـه و سایر اقدامـاتی که بنـا‌به تشخیص وزارت جهادکشاورزی تغییر کاربری محسوب ‌شود، ساخت و ساز غیرمجاز شمرده می شود.
امروز هم در راستای اجرای تبصره 20 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها ، یازده مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ملارد تخریب گردید .
 
امیر یقین لو، معاون فنی عمرانی فرمانداری شهرستان ملارد، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران با اعلام این خبر گفت: "قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها از جمله قوانینی است که جهاد کشاورزی را مکلف نموه تا در صورت مشاهده تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها از طریق ساخت و ساز غیر مجاز مبادرت به تشکیل پرونده و اعمال قانون نمایند."
 
وی افزود: "متأسفانه برخی افراد سودجو از ناآگاهی مردم سوء استفاده نموده و با راهنمایی های غلط اقدام به تفکیک غیر قانونی اراضی و ساخت و ساز غیر مجاز می نمایند . با توجه به موقعیت اراضی استان تهران بویژه شهرستانهایی همچون ملارد تنها راه جلوگیری از تخریب باغات و حفظ کاربری اراضی کشاورزی اجرای دقیق و بهنگام قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها می باشد."
 
یقین لو ادامه داد: "این تخریب ها با اخذ حکم  قضائی و با حضور مدیر جهاد کشاورزی و نمایندگان دستگاهای انتظامی شهرستان اجرا گردید ."
البته اینها حرفهایی متدوال درباره زمین خواری و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بود؛ اما اصل سؤال ما درباره دهکده باران در صفادشت بی جواب ماند.
 
امیر یقین لو،معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان ملارد، درباره وضعیت دهکده باران در منطقه صفادشت که آیا تخریب شده یا خیر، گفت: "اطلاع دقیقی درباره این منطقه نداریم."
 
دهکده باران همان مکانی است که وی به همراه تعدادی از مسئولین محلی در سالهای گذشته شخصا به آنجا رفته و فیلم هم گرفته و معتقد بوده که انجا ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته اما پس از دوسال نه تنها تغییری در وضعیت این دهکده صورت نگرفته بلکه کار تا حدی است که او اساسا داشتن هرگونه اطلاعی در اینباره را تکذیب می کند و می خواهد حضوری برای مصاحبهبرویم تا مطمئن شود خبرنگاریم یا خیر!!!!حالا ما هم این خبر را منتشر می کنیم تا وی متوجه شود نه تنها خبرنگاریم بلکه مجدانه پیگیر موضوع هستیم و سرمان هم با مصاحبه های خیالی مسئولین مبنی بر مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز سرگرم نخواهد شد بلکه پیگیر این موضوع در عمل هستیم.
 
برای ما سوال است که چرا وقتی اقای یقین لو که در زمان بخش داری با معرکه گیری ادعای ساخت و ساز غیر مجاز در مجتمع ویلایی دهکده باران صفادشت را داشت اکنون که معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ملارد است دچار فراموشی شده و از آن ملک اطلاعی ندارد و سخت علاقه داریم بدانیم اینگونه فراموشی ها چقدر آب می خورد.
 
تابناک تهران بسیار علاقه داشت که زود درباره این مسایل قضاوت نکند دقیقا برای همین منظور با ایشان تماس گرفته شد اما وقتی وی از موضوع اظهار عدم اطلاع کرد موضوع برای ما جالب تر شده است و پیگیری خواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر