کد خبر: 12140
A

جزئیات جدید از دالان کشف شده در مسجد امام/ شبکه آبرسانی تاریخی اصفهان شناسایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه دالان کشف شده در مسجد امام اصفهان از طولانی‌ترین بخش‌های باقی مانده از شبکه آبرسانی تاریخی اصفهان است، گفت: باقی بخش‌ها به دلیل خیابان‌سازی، عبور تاسیسات شهری و ساختن ساختمان‌های مرتفع از بین رفته است.

جزئیات جدید از دالان کشف شده در مسجد امام/ شبکه آبرسانی تاریخی اصفهان شناسایی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایلنا فریدون اللهیاری در مورد آخرین اطلاعات به دست آمده از دالان کشف شده در مسجد امام اصفهان گفت: این دالان متعلق به دوران صفوی است، اما از آنجا که در دوره‌های بعد مورد استفاده بوده، آثار اقدامات دوره بعد نیز در آن مشخص است.

وی ادامه داد: تاکنون 40 متر از این دالان را طی کردیم، اما طول آن بیشتر از این مقدار است و به نظر می‌آید که این دالان از میدان امام نیز عبور می کند، اما اکنون طول کامل آن مشخص نیست و نیاز به بررسی و پاکسازی بیشتر مسیر دارد.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: برخلاف آنچه در ابتدا فکر می‌کردیم که این دالان یک راهرو نفر رو بوده، بعد از بررسی مسیر و مشاهده انشعابات متوجه شدیم که این دالان بخشی از شبکه آبی اصفهان است.

اللهیاری اظهار کرد: احتمالا این دالان از طولانی‌ترین بخش‌های باقی مانده از شبکه آب تاریخی اصفهان است، در باقی بخش‌ها به دلیل خیابان‌سازی، عبور تاسیسات شهری و ساختن ساختمان‌های مرتفع که در عمق زمین ریشه دوانیده‌اند؛ این شبکه‌ها از بین رفته و ممکن است که اینجا بیشترین طول را داشته باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر