کد خبر: 12325
A

جمع آوری معتادان متجاهر از امروز در تهران آغاز شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از آغاز مرحله جدید جمع آوری معتادان متجاهر در سطح استان از امروز (شنبه) خبر داد و گفت: اکنون یکهزار و 500 معتاد متجاهر در مراکز نگهداری استان، مراحل درمان را طی می کنند.

جمع آوری معتادان متجاهر از امروز در تهران آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا آذرنیا امروز شنبه در پایان سیزدهمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران که در محل استانداری برگزار شد افزود: مجموع ظرفیت مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر در استان تهران هشت هزار و 500 نفر است.

وی تصریح کرد: براساس دستور استاندار، 15 مرکز جدید نگهداری و درمان معتادان متجاهر در سطح شهرستان های استان تهران با ظرفیت 300 نفر ایجاد خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران با اشاره به اینکه بخش خصوصی، مدیریت این مراکز را برعهده خواهد داشت اظهار کرد: اما هزینه نگهداری و درمان معتادان متجاهر از سوی دولت تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: چهار مرکز با ظرفیت نگهداری و درمان 100 نفر ویژه درمان زنان معتاد متجاهر نیز در 2 شهرستان ری و شهریار تجهیز شده است.

آذرنیا خاطرنشان کرد: اکنون به جز افراد داوطلب، هیچ زن معتاد متجاهری در مراکز نگهدای و درمان استان تهران حضور ندارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران پیش بینی کرد که حدود یکهزار و 500 متعاد متجاهر زن در استان حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در مراحل قبلی جمع آوری معتادان متجاهر، تنها 400 زن از سطح استان تهران جمع آوری شدند.

*تأمین اعتبار برای افزایش ظرفیت مرکز درمان اخوان

آذرنیا از تامین اعتبار مورد نیاز به منظور افزایش ظرفیت مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر اخوان واقع در غرب استان خبر داد و گفت: با تجهیز این مرکز، ظرفیت 600 نفره کنونی به 2 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: مقرر شد این مرکز برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر غرب استان تهران اختصاص یابد.

آذرنیا با اشاره به موافقت اداره کل زندان های استان و دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور ایجاد و راه اندازی مرکز درمان و نگهداری معتادان متجاهر در اردوگاه فشافویه، اظهار کرد: با معرفی کادر پزشکی و راه اندازی این مرکز، ظرفیت 2 هزار و 400 نفری جدید برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر ایجاد می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در شهر باغستان شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: افزایش حضور نیروهای پلیس، ساخت مجموعه ورزشی و ساماندهی رودخانه موجود در منطقه از اقداماتی است که در این شهر آغاز شده است.

 یکی از روزنامه های سراسری ماه گذشته با انتشار گزارشی با عنوان «زندگی در گور» از خوابیدن جمعی از معتادان و افراد بی خانمان در آرامستان نصیرآباد شهر باغستان شهرستان شهریار خبر داد و نوشت که در هر یک از گورها این آرمستان یک تا چهار فرد بی خانمان زندگی می‌کنند.

پس از انتشار این گزارش به طور گسترده در فضای مجازی، سیدحسین هاشمی استاندار تهران گزارش منتشر شده در مورد وضعیت آرامستان نصیرآباد شهرستان شهریار را به واسطه بزرگنمایی موضوع، اقدامی غیراخلاقی دانست و تاکید کرد که حاضران در این آرامستان، معتادان متجاهر و نه افراد بی خانمان و گرسنه بودند.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر