کد خبر: 12352
A
یک عضو شورای شهر هشدار داد؛

علاء‌الدین خطرناک‌تر از پلاسکو!!

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اختیارات ناکافی شهرداری‌ها در پلمب ساختمان‌هایی که مسائل ایمنی را رعایت نکرده‌اند، گفت: نمایندگان مجلس باید در این زمینه ورود کنند.

علاء‌الدین خطرناک‌تر از پلاسکو!!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ابوالفضل قناعتی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، با اشاره به جلسه اضطراری اعضای شورای شهر تهران که صبح امروز در نزدیکی محل وقوع حادثه پلاسکو برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه به منظور اتخاذ تصمیمات برای تسریع عملیات برگزار شد که بعد از ارائه گزارش توسط فرمانده عملیات حادثه و رئیس سازمان آتش‌نشانی، تصمیم گرفته شد که مجموعه‌ای از تجهیزات آتش‌نشانی شامل ماشین‌آلات تعمیر یا خرید مجدد صورت گیرد.

قناعتی با بیان اینکه آتش‌نشانی تهران دو دستگاه بالابر ۵۵ متری دارد، گفت: این دو دستگاه باید به طور اورژانسی تعمیر شود. مصوب شد به  شهرداری تهران مجوز دهیم که اطلاعات دستگاه‌ها را جمع‌اوری کرده و به شورا بفرستد. همچنین همزمان تعمیر تجهیزات انجام شود. محل تامین اعتبارات فردا مشخص خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز ۱۱۰ عملیات آتش‌نشانی در سطح تهران داشتیم، اظهار کرد: باید امکانات کافی برای عملیات آتش‌نشانان فراهم باشد و بتوانیم آتش‌نشانی را در بعد تجهیزات به حالت قبلی برگردانیم. در جلسه اضطراری شورای شهر تهران، قرار شد کمیته حقوقی به منظور پیگیری حادثه پلاسکو از اول تا آخر ماجرا تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد بسیار زیادی از ساختمان‌های تهران در شرایط مشابه پلاسکو قرار دارند، اظهار کرد: مبحث ایمنی و قانون ملی ساختمان بر تعداد زیادی از ساختمان‌های تهران مترتب نشده است. باید همه ساختمان‌ها مسائل ایمنی به ویژه در اطفا حریق را رعایت کنند. در ساختمان‌های قدیمی برای این موضوع برنامه‌ریزی نشده است.

قناعتی با بیان اینکه اکثر ساختمان‌هایی که به لحاظ ایمنی دچار مشکل هستند، شناسایی شده‌اند، گفت: در برخی موارد، قانون مسکوت مانده است. شهرداری نمی‌تواند در ساختمان‌هایی که مسائل ایمنی را رعایت نکرده‌اند، اقدام به پلمب کند. شهرداری تنها جایز است به آن‌ها تذکر دهد. از نماینده‌های مجلس درخواست می‌کنیم شرایطی را فراهم کنند که شهرداری‌ها بتوانند در موارد مشابه جلوی فعالیت ساختمان‌ها را هم بگیرند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان تجاری علاءالدین اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ بحث حذف طبقه هفتم پاساژ علاءالدین مطرح شده و در حال پیگیری آن هستیم، اما به خاطر تعدد میان‌برها در قانون، موفق به حذف این طبقه نشدیم. بارها بحث قلع‌وقمع این طبقه مطرح شده ولی در تجدید نظر و در دیوان رای ما شکسته است. علاء‌الدین مجتمعی است که خطرناک‌تر از پلاسکو است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر