کد خبر: 12379
A

تندگویان عضو شورای شهر: اینکه شهرداری مدعی است به پلاسکو تذکر داده و با این حال پلمپ هم نکرده، ابهام دارد

محمدمهدی تندگویان عضو شورای شهر تهران معتقد است که ماجرای ایمنی پلاسکو برعهده ی شهرداری بوده است.

تندگویان عضو شورای شهر: اینکه شهرداری مدعی است به پلاسکو تذکر داده و با این حال پلمپ هم نکرده، ابهام دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این عضو شورای شهر در توضیح عدم پرداخت بودجه کافی به آتش نشانی از سوی شهرداری گفت: اعتبار و بودجه به حدی که ما برای آتش نشانی خواسته بودیم، اختصاص پیدا نکرد. 

وی افزود: البته آتش نشانی میگوید که من در موضوع پلاسکو مشکل تجهیزاتی و دستگاه نداشتم و تجهیزاتم به اندازه ای بوده که توانستم از مسئله ی اطفا حریق برآیم. موضوع ریزش ساختمان ساختمان یک موضوع دیگر است و اطفاءحریق یک موضوع جداگانه است. چون تقریبا قبل از ریزش آتش نشانی اعلام میکند که حریق را توانسته اطفاء کند ولی خب بعد از آن ساختمان ریزش کرد.

تندگویان در پاسخ به اینکه چه کسی مسئول پیشگیری و ایمنی پلاسکو بوده است، گفت: ماجرای فاجعه پلاسکو ربطی به دولت و وزارت کار ندارد. موضوع ایمنی سازه و تذکراتی که در رابطه با بخصوص بحث حریق داده بودند، به شهرداری برمیگردد.

عضو شورای شهر ادامه داد: شهرداری مدعی است که من تذکرات لازمه را به هیئت مدیره ساختمان داده بودم ولی این که بازدارنده ی این اتفاق چه کسی است و بعد این همه تذکر چرا ساختمان پلمپ نشده موضوعی است که هم ابهام دارد هم پاسخ مناسبی برای آن نداریم. 

وی با اشاره به بی توجهی مالکین گفت: متاسفانه مالکین حتی مالکین ملک های نوساز تذکرات نه جدی می گیرند و نه تبعیت میکنند . بعد م شکایت هم می کنند که جلوی کار مارا گرفته اند و نمی گذارد به فعالیت خود ادامه دهیم.

تندگویان با اشاره ساختمان های نا ایمن دیگر خاطرنشان کرد: الان یک موضوعی مثل علائدین را ببینید شورای شهر و شهرداری با همه ی امکاناتشان نتوانستند یک طبقه آن را تخریب کنند و هنوز پروسه ی تخریب آن ادامه دارد. در موضوع مجتمع تجاری فردوسی خودم هم ورود پیدا کردم که موضوع ایمنی سازه داشتیم سه سال شورای شهر .حالا شورای شهر که با مالکین درگیر بودند تا توانستیم ایمن سازی آن جا را انجام دهیم. واقعا دادستانی باید ورود پیدا کند و به ما کمک کنند. باید مالکین را بیرون کنیم و تا کارایمن سازی انجام ندادند اجازه فعالیت ندهیم. البته اگر رانتی هم این وسط وجود دارد حتما باید قوه قضائیه باید ورود کند و پرونده هایش را بگیرند.-انتخاب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر