کد خبر: 12537
A

خواستگار کلاهبردار: خودم رامهندس معرفی می کردم و دخترها اعتماد می کردند/ یک پیرزن در نقش مادر داماد

اواخر مهرماه امسال دختر جوانی به نام آرزو به اداره پلیس پایتخت رفت و مدعی شد خواستگارش کلاهبردار از آب درآمده است.

خواستگار کلاهبردار: خودم رامهندس معرفی می کردم و دخترها اعتماد می کردند/ یک پیرزن در نقش مادر داماد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، او در توضیح ماجرا گفت: چند‌ماه پیش از طریق تلگرام با پسری به نام بهنام آشنا شدم. اوایل فقط با هم چت می‌کردیم اما مدتی که گذشت بهنام مرا به رستورانی دعوت کرد تا برای نخستین بار یکدیگر را ملاقات کنیم. آن روز با دیدنش به او علاقه‌مند شدم.

او می‌گفت مهندس عمران است و در کار ساخت‌وساز و برج‌سازی‌ فعالیت دارد. من هم کاملا به او اعتماد کردم تا اینکه مدتی بعد بهنام از من خواستگاری کرد و من که بی‌صبرانه منتظر شنیدن این جمله بودم، به او جواب مثبت دادم. وی گفت: یک هفته پس از آن بهنام با اصرار من، به همراه پیرزنی که می‌گفت مادرش است به خواستگاری‌ام آمد. او مدعی بود، وقتی کودک بوده پدرش فوت شده و از آن روز به بعد همراه مادرش زندگی می‌کرده است.

من هم حرف‌هایش را باور کردم و قرار شد سال بعد مراسم عروسی‌مان را جشن بگیریم اما خبر نداشتم همه اینها نقشه بهنام برای کلاهبرداری است. نقشه‌اش این بود که می‌گفت در اطراف تهران پروژه‌ای در دست احداث دارد. او به بهانه پیش فروش یکی از واحدهای آپارتمانی طی چندین مرحله مبلغ 150میلیون تومان پول از من گرفت. من هم با خیال راحت این مبلغ را به او دادم تا اینکه مدتی بعد یکباره ناپدید شد و دیگر جواب تلفن‌هایم را نداد. هرچند هیچ خبری از او نداشتم اما فکرش را نمی‌کردم که قصد فریبم را داشته باشد، اما وقتی چندین روز گذشت و خبری از او نشد فهمیدم که فریب یک کلاهبردار را خورد‌ه‌ام.

با اعلام این شکایت، پرونده به دادسرای ناحیه 12تهران فرستاده و با دستور قاضی پرونده تحقیقات برای دستگیری خواستگار شیاد آغاز شد. درحالی‌که بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت شکایت مشابه دیگری پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان می‌داد دختر دم‌بخت دیگری با همین شگرد در دام خواستگار قلابی گرفتار شده و به بهانه خرید آپارتمان در اطراف تهران، بیش از 150میلیون تومان از سرمایه‌اش را در اختیار بهنام قرار داده است.

  • دستگیری

با انجام چهره‌نگاری مشخص شد که بهنام 34ساله سابقه‌دار است و 2سال پیش با همین شگرد چند دختر دم‌بخت را فریب داده است. او که تا سیکل بیشتر درس نخوانده، خود را مهندس جا‌می‌زد و با چرب‌زبانی اعتماد طعمه‌هایش را جلب می‌کرد. جست و جو برای شناسایی او در پاتوق هایش ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل مأموران موفق به دستگیری او شدند.

متهم وقتی به دادسرای ناحیه 12تهران منتقل شد و پیش روی بازپرس پرونده قرار گرفت به کلاهبرداری 300میلیونی در نقش خواستگار اقرار کرد و گفت: با طعمه هایم از طریق تلگرام آشنا شدم و پس از آن به بهانه اینکه مهندس هستم اعتمادشان را جلب کردم. وقتی از آنها خواستگاری کردم چشم بسته قبول کردند و حتی مجبور شدم با اصرار یکی از طعمه هایم به خواستگاری‌اش بروم. چون خانواده‌ام در شهرستان هستند مجبور شدم مادربزرگ دوستم را در نقش مادرم به خواستگاری ببرم.

وی گفت: پول‌های طعمه‌هایم هم در حسابم بود و می‌خواستم به خارج از کشور فرار کنم که گیر افتادم.

هم‌اکنون متهم با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره آگاهی پایتخت قرار گرفته و تحقیقات در این خصوص ادامه‌دارد.

 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر