کد خبر: 12608
A
ناگفته های مختاباد عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با "دیده بان ایران"؛

رئیس آتش نشانی تخصص لازم در مواقع بحرانی ندارد/ شهرداری تهران در دوره آقای کرباسچی 2 فروند هلی کوپتر در آتش نشانی داشت که اکنون وجود ندارد/شهرداری تهران وبنیاد مستضعفان باید پاسخگو باشند

مختاباد: شهرداری تهران در دوره آقای کرباسچی 2 فروند هلی کوپتر در آتش نشانی داشته که الان وجود ندارد هزینه خرید یک فروند هلی کوپتر در برابر این بودجه هایی که به شهرداری دادیم چیزی نیست و اگر شهرداری تهران سالی یک فروند هلی کوپتر خریداری می کرد امروز می توانست در زمینه پدافند هوایی و مهار بحران هایی نظیر آتش سوزی دست بالایی داشته باشد.

رئیس آتش نشانی تخصص لازم در مواقع بحرانی ندارد/ شهرداری تهران در دوره آقای کرباسچی 2 فروند هلی کوپتر در آتش نشانی داشت که اکنون وجود ندارد/شهرداری تهران وبنیاد مستضعفان باید پاسخگو باشند

عبدالحسین مختاباد عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با" پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران" اظهار داشت: شورای چهارم وقتی تشکیل شد؛ بودجه آتش نشانی شهرداری تهران  را به 5 برابرافزایش داد تا تجهیزاتی برای آتش نشانی خریداری کند که متاسفانه خریداری نشد.

 

وی ادامه داد: حفظ جان مردم و آتش نشان ها برای ما مهم است و بودجه ای که شورای اسلامی شهر تهران برای آتش نشانی مصوب کرده بود باید صرف تجهیزات می شد که هم برای حفاظت از مردم و هم حفاظت از خود آتش نشان ها بود.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ما هیچ وقت نمی گویم  که آتش نشان ها کم کاری کردند بلکه می گوییم آتش نشان امکانات نداشتند تا بتوانند خوب کار کنند.

مختاباد با بیان اینکه اگر هلی کوپتر بود  قطعا بهتر می شد اقدام کرد؛ اظهار داشت: شهرداری تهران در دوره آقای کرباسچی 2 فروند هلی کوپتر در آتش نشانی داشته که الان وجود ندارد هزینه خرید یک فروند هلی کوپتر در برابر این بودجه هایی که به شهرداری دادیم چیزی نیست و اگر شهرداری تهران سالی یک فروند هلی کوپتر خریداری می کرد امروز می توانست در زمینه پدافند هوایی و مهار بحران هایی نظیر آتش سوزی دست بالایی داشته باشد.

عبدالحسین مختاباد اظهار داشت: نباید اتفاقی برای ساختمان 17 طبقه ای در پایتخت جمهوری اسلامی ایران رخ دهد و از شهری دیگر برای کمک های جزئی اقدام کنند.

 

*مگر شهرداری گداست 

 

مختاباد ادامه داد: مگر شهرداری تهران گداست؟ میلیارد ها پول هر سال به این شهرداری داده شده و شهرداری باید در همه زمینه ها مجهز ترین سیستم ها را در سطح ملی و منطقه ای داشته باشد تا خسارت عظیم مالی و انسانی رو شاهد نباشیم و فاجعه ای به این صورت اتفاق نیفتد.

 

مختاباد به دیده بان ایران گفت: شهردار تهران باید در شورا حضور پیدا کند و ما باید از ایشان سئوال بپرسید، برای افکار عمومی خیلی از مسائل حل شده نیست و اینکه بیاییم آتش نشان ها را سپر بلا قرار بدیم و شهید اعلام کنیم درست نیست.

 

مختاباد خاطر نشان کرد: ما نباید فضا را به گونه پیش ببریم که به خاطر سوء مدیریت وعدم تجهیز وسایل و دستگاه ها آدم ها رو بکشیم و بشینیم گریه کنیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که آتش نشانی یک بخش تخصصی است، اظهار داشت: آتش نشانی یک کار کاملا تخصصی است و فضا باید در شرایط مطلوب باشد که متاسفانه رئیس آتش نشانی تخصص لازم در مواقع بحرانی را ندارد

 

وی ادامه داد: در همه جای دنیا دیدم که به این صورت اطفاء حریق نمی کنند و یک نگاه متخصصی و دقیق و جدی به مسائل است.

وی به جلسه امروز فراکسیون اصلاح طلبان با اعضاء هیئت امنای ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: اعضاء هیئت امنا هم حرف های گفتنی زیادی دارند که متاسفانه حرف های این اعضاء شنیده نشده است.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پوشش خبری حادثه پلاسکو اظهار داشت: رسانه ملی نباید یک طرفه به موضوع بپردازد و دوربینی بالا قرار دهد تا 24 ساعته محل حادثه را پخش کند باید ابعاد مختلف حادثه را با  دعوت از متخصصین شهری و آتش نشانی وا کاوری کند اما ما شاهد این هستیم که متاسفانه تلویزیون جمهوری اسلامی با افرادی مصاحبه می کند که اصلا در جریان مسائل نیستند. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و مالکان ساختمان باید پاسخگو باشند و باید به افکار عمومی جواب دهند تا مشخص شود که چه کسی به وظیفه خودش عمل نکرده است.

وی با انتقاد از شهرداری تهران اظهار داشت: شهرداری نباید به یک اخطار بسنده می کرد، کی گفته که این ساختمان باید بسته می شد؟ آیا نمی شد در حالی که این ساختمان به فعالیت ادامه می دهد یک سری تغییرات انجام داد تا ایمن و بروز شود؟ کی گفته که ساختمان پلاسکو باید تعطیل بشه و بعد ما ایمن سازی انجام بدیم ؟شهرداری شب مجبور می کرد که مالکین ساختمان رو تجهیز کنند.

مختاباد گفت:موضوعی که در خصوص خیلی از ساختمان های تهران وجود دارد می شود با یک برنامه ریزی مناسب آنها را ایمن سازی کرد.

وی خاطر نشان کرد: در دنیا ساختمان های بالای 200 ساله ساخته شده اند و به مرور زمان تجهیزات به ان اضافه می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر