کد خبر: 12732
A

کشف یک پیکر تازه/ افزایش شمار آتش‌نشانان شهید به ۱۲ نفر/ شمار پیکرها به ۱۶ نفر رسید

هشتمین روز از فاجعه پلاسکو از راه رسید. هنوز آتش زبانه می‌کشد و آتش‌نشانان خستگی‌ناپذیر در جستجوی یافتن پیکرهای همکاران و هموطنانی هستند که در زیر آوار مدفون شده‌اند.

کشف یک پیکر تازه/ افزایش شمار آتش‌نشانان شهید به ۱۲ نفر/ شمار پیکرها به ۱۶ نفر رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شامگاه هفتمین روز از حادثه ساختمان پلاسکو با ادامه جستجوهای تیم‌های امدای در سه نقطه از محل حادثه به پایان رسید.

طبق مشاهداتِ خبرنگار ما، سه تیم امدادی در نقاط شمال‌غربی، جنوب‌غربی و جنوب‌شرقی در حال جست‌وجو برای یافتن مفقودان حادثه پلاسکو هستند. آنها بعداز ظهر دیروز توانستند با کمک‌های سگ‌های جست‌وجو، پیکر هشت نفر از شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو را پیدا کرده و هفت پیکر را از زیر آوار خارج کردند و این درحالی بود که هنگام آواربرداری هنوز آتش زبانه می‌کشید و آتش‌نشانان سعی در خاموش کردن آن داشتند. هنوز بیرون کشیدن آهن‌های گداخته از زیر آوار ادامه دارد و در قسمت شمال‌شرقی و غربی ساختمان پلاسکو آتش زبانه می‌کشد.

شب گذشته سگ‌های سپکا در بخش‌های جنوب‌شرقی ساختمان موفق شدند به نیروهای امدادی در کشف یک شلوار حریق متعلق به یکی از آتش‌نشان‌ها کمک کنند. دقایقی بعد نیز امدادگران موفق به کشف ۴ کپسول آتش‌نشانی از زیر آوار شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد؛ برای احراز هویت آتش‌نشانان از یک تا چهار روز زمان نیاز است. وزیر کشور نیز روز گذشته علت اصلی آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو را اتصال برق عنوان کرده است.

۸:۴۵/ کشف یک پیکر دیگر

با تلاش نیروهای امدادگر حاضر در ساختمان پلاسکو؛ پیکر یک آتش‌نشان دیگر از زیر آوار بیرون آمد.

با کشف این پیکر؛ تعداد پیکرهای آتش‌نشانان شهید به 12 نفر رسیده است. یکی از آتش‌نشانان نیز پیش‌تر در بیمارستان بر اثر جراحات ناشی درگذشته بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر