کد خبر: 13004
A
رییس سازمان سینمایی کشور درباره‌ ترانه علیدوستی گفت:

سینماگران ما مرزداران فرهنگ ما هستند

وقتی در فیلمی مثل «فروشنده» یک بانوی نخبه ایرانی اعلام تحریم اسکار را می‌کند و بعد در رسانه‌های خارجی هم بازتاب آن را می‌بینم، باید بگویم که سینماگران ما مرزداران فرهنگ ما هستند چنانچه وقتی عباس کیارستمی‌ها و اصغر فرهادی‌ها آثار سینمای ایران را به جهان عرضه می‌کنند، موجب شگفتی همه می‌شوند، آن هم در شرایطی که کشورهای منطقه عقیم هستند.

 سینماگران ما مرزداران فرهنگ ما هستند

حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: من هم تحت تاثیر بخش اول برنامه و تقدیر از آتش‌نشان‌ها و مرزبان‌ها قرارگرفتم و چقدر خوب شد که منتظرالمهدی که خودشان از مرزبان‌ها هستند، کمک و راهنمایی کردند که در این جشن از مرزبانان یاد کنیم.

او با عرض تسلیت و قدرداتی از همدلی مردم در حادثه پلاسکو اینگونه سخنانش را ادامه داد: سینماگرانی که یک سال تلاش کردند، حالا در این جشنواره آثارشان حضور دارد و سال 96 سال درخشان‌تری در تاریخ سینمای ما خواهد بود.

وی با تشکر از دبیر جشنواره برای تلاش‌هایش یادآور شد: امسال چهارمین سالی است که در خدمت شما هستم و آخرین جشنواره فیلم دولت یازدهم را برگزار می‌کنیم. سالهای اول چقدر فضای تلخی بود و من چقدر باید شمس و مولانا می‌خواندم تا آن دوران را پشت سربگذاریم.


ایوبی یادآور شد: سینما  بر صندلی اتهام نشسته بود و مخاطبان سینما زیر خط فقر بودند. خیلی سال‌های سختی بود، اصلا سوال بود که سینما برای چه؟! اما الان سینما یک مطالبه است. اطمینان می‌دهم دهه 80، دهه شکوه سینمای ایران است، سینمای امید تحقق پیدا کرده است. سینماگرانی که  دوست دارید، سینمای ایران سربلند باشد امسال وقتی فیلم‌ها رادیدم باور کنید، تمام سختی این چهار سال از تنم به در رفت و گفتم خدا را شکر که عمرم را برای شما گذاشتم.

او در ادامه خطاب به صالحی امیری وزیر ارشاد گفت: امسال سال تثبیت جوان‌هاست و آنها در پناه و چتر بزرگان سینما تربیت یافتند. در فیلمهای اجتماعی امسال امید موج می‌زند و این فیلم‌ها بی‌نظیر هستند. آنها مشفقانه به مسائل نگاه کردند و این طور نبوده که غُر بزنند.

وی با اشاره به فیلمهای دفاع مقدسی خوبی که ساخته شده اضافه کرد: در سینمای امروز گیشه و اندیشه باهم پیش می‌روند و پیشاپیش اطمینان می‌دهم که همه مدیران و رهبر معظم انقلاب که نسبت به سینما نگرانی‌هایی داشتند، خوشحال خواهند شد.

رییس سازمان سینمایی در ادامه با بیان اینکه مفهوم قدرت تغییر کرده است، به واکنش ترانه علیدوستی درباره‌ی اسکار اشاره کرد و گفت: وقتی در فیلمی مثل «فروشنده» یک بانوی نخبه ایرانی اعلام تحریم اسکار را می‌کند و بعد در رسانه‌های خارجی هم بازتاب آن را می‌بینم، باید بگویم که سینماگران ما مرزداران فرهنگ ما هستند چنانچه وقتی عباس کیارستمی‌ها و اصغر فرهادی‌ها آثار سینمای ایران را به جهان عرضه می‌کنند، موجب شگفتی همه می‌شوند، آن هم در شرایطی که  کشورهای منطقه عقیم هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر