کد خبر: 13185
A

نجات ۱۴ زن باردار گرفتار در برف در کردستان

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان کردستان گفت: تکنسین های این مرکز در 4 روز گذشته، جان 14 زن باردار روستایی استان را که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، نجات دادند.

نجات ۱۴ زن باردار گرفتار در برف در کردستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سعدالله اسماعیلی رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان کردستان طی مصاحبه ای، گفت:تکنسین های این مرکز در 4 روز گذشته، جان 14 زن باردار روستایی استان را که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، نجات دادند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 6 مورد در سنندج، 2 مورد در کامیاران، 2 مورد در سروآباد و شهرهای بیجار، سقز، دیواندره و قروه نیز هر کدام یک مورد عملیات نجات زن باردار انجام شده است.

وی امداد سریع، ارائه خدمات درمانی اولیه پزشکی و کمک رسانی به مصدومین، بیماران و مجروحین اورژانسی و انتقال آنها به مراکز درمانی در کمترین زمان با هدف کاهش مرگ و میر، نقص عضو و آسیب را از وظایف فویت های پزشکی عنوان کرد.

وی اظهارکرد: در همین راستا فوریت های پزشکی استان به صورت تمام وقت در 2 شیفت کاری شب و روز در ایام تعطیل و شرایط بحرانی در حال آماده باش قرار دارد.

اسماعیلی تعداد پایگاه ثابت فوریت های پزشکی استان را 45 پایگاه ذکر کرد و گفت: از این تعداد 17 پایگاه شهری و 28 پایگاه جاده ای است.

به گفته وی افزون بر آن سه کد پشتیبان در شهرستان های کامیاران، بانه و قروه، یک موتورلانس و یک موتور چهار چرخ در سنندج و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در سنندج مستقر است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان کردستان گفت: هم اکنون 350 نفر در پایگاه های فوریت های پزشکی استان خدمات ارائه می کنند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر