کد خبر: 13198
A

اعتراض هالیوودی‌ها به قانون جدید «ترامپ»

بازیگران هالیوودی که شب گذشته در مراسم اعطای جوایز انجمن بازیگران آمریکا حضور پیدا کردند، سکوت را جایز نشمرده و به قانون ممنوعیت ورود مردم برخی کشورها به آمریکا اعتراض کردند.

اعتراض هالیوودی‌ها به قانون جدید «ترامپ»

شب گذشته مراسم بیست‌وسومین دوره انجمن بازیگران آمریکایی تنها به معرفی برندگان و اعطای جوایز محدود نشد و بسیاری از بازیگران به اقدام جدید «دونالد ترامپ» در خصوص ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور به خاک آمریکا، اعتراض کردند.

«دِو پاتل» بازیگر «میلیونر زاغه‌نشین»، «اما استون» هنرپیشه فیلم «لالالند»، «ریز احمد» بازیگر انگلیسی پاکستانی‌تبار و «سایمون هلبرگ» بازیگر سریال «نظریه بیگ بنگ» از جمله این هنرمندان هستند.

«تلگراف» نوشت: در ابتدای برنامه «اَشتون کاچر» سخنان خود را این‌گونه شروع کرد: به همه آن‌هایی که به آمریکا تعلق دارند و در فرودگاه‌ها هستند، ‌خوش‌آمد می‌گویم. شما جزوی از ما هستید، ما دوستتان داریم و به شما خوش‌آمد می‌گوییم.
«دِو پاتِل» که با بازی در سریال «پوست‌ها» و فیلم سینمایی «میلیونر زاغه‌نشین» شناخته می‌شود و اخیرا در «شیر» همبازی «نیکول کیدمن» شده، درباره این اتفاق جدید گفت: این خیلی وحشتناک است. من همین دیروز از هند به اینجا رسیدم و این خبر را شنیدم. اولین چیزی که به ذهنم آمد، ‌کودکانی بود که با امید به اینجا می‌رسند. این کار افتضاح و تفرقه‌انداز است. امیدوارم تغییری به وجود بیاید و بشود کاری کرد، چون این خیلی وحشتناک است.

«ریز احمد» بازیگر انگلیسی اما مردم را به اعتراض و بلند کردن صدای خود ترغیب کرد و گفت؛ افرادی را می‌شناسد که از قانون منع ورود مردم ایران،‌ عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن ضربه خورده‌اند.

او معتقد است که «الان دیگر وقت فرار از واقعیت نیست.»

«احمد» ادامه داد: اگر مردم به آینده این کشور و جهان اهمیت می‌دهند... باید بگذارند صدایشان شنیده شود.
این بازیگر 34 ساله همچنین کمپینی را برای پناهندگان جوان سوری راه‌اندازی کرده است. «احمد» که والدینش مهاجرانی پاکستانی هستند، ‌امسال برای بازی در درام جنایی «شبِ...» نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی شده بود.
«جان لجند» خواننده هم از قانون جدید رییس جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت: هر کاری که دولت ما انجام می‌دهد،‌ به نام ما نوشته می‌شود. من معتقدم آغوش کشور ما باید باز و پذیرا باشد، مخصوصا برای پناهندگانی که از مناطق جنگ‌زده فرار کرده‌اند. آن‌ها از تروریسم، از جنگ و از قتل عام فرار کرده‌اند.
«جولیا لوئیس ـ دریفوس» که برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن سریال‌های کمدی روی سن آمد،‌ ابتدا با لحنی طنزآمیز گفت: چه روس‌ها در رای‌گیری دخالت کرده‌اند یا نه،‌ من برنده قانونی این جایزه هستم.

او سپس با لحنی جدید گفت که پدرش در زمان اشغال فرانسه توسط نازی‌ها فرار کرده و قانون «ترامپ» لکه‌ای ننگی در تاریخ آمریکاست.

«دریفوس» در ادامه گفت: من این کشور را دوست دارم و از لکه‌دار شدن آن می‌ترسم. قانون منع مهاجران، غیرآمریکایی است.

«سایمون هلبرگ» بازیگر سریال پرطرفدار «نظریه بیگ بنگ» در حالی که نوشته‌ای با مضمون «پناهندگان خوش آمدید» را در دست داشت،‌ ‌روی فرش قرمز آمد.

همسر او «جوسلین تون» ‌نیز روی برگه‌ای که در دست داشت،‌ نوشته بود: «بگذارید وارد شوند».

قانون ممنوعیت ورود مسافران و مهاجران هفت کشور مذکور که اکثرا مسلمان هستند،‌ واکنش‌های متعددی را در جمع هنرمندان به همراه داشته؛‌ «اصغر فرهادی» کارگردان فیلم «فروشنده» که به عنوان یکی از پنج نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی انتخاب شده، اعلام کرد که در این مراسم هنری شرکت نخواهد کرد و نوشت: امروز به نظر می‌آید که این امکان حضور با اما و اگرهایی همراه است که برایم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست حتی اگر برای سفر من به آمریکا استثنایی قائل شوند... من از این طریق انزجار خود را از شرایط تحمیل ‌شده ناعادلانه‌ای که برای ورود قانونی بعضی از هموطنانم و همچنین مردم شش کشور دیگر به ایالات متحده در حال اعمال است ابراز می‌کنم و امیدوارم این شرایط منجر به شکاف بیشتر بین ملت‌ها نشود.
پیش از او «ترانه علیدوستی» بازیگر فیلم «فروشنده» هم در توییتر خود به قانون توهین‌آمیز «ترامپ» نوشت: ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان نژادپرستانه است، چه این ممنوعیت رویدادهای فرهنگی را شامل شود یا نشود، من به نشانه اعتراض در مراسم اسکار ۲۰۱۷ شرکت نخواهم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر