کد خبر: 13268
A

«زنگ انقلاب» در مدارس تهران نواخته شد

مراسم نمادین گلبانگ انقلاب صبح امروز با نواختن زنگ انقلاب از سوی مدیرکل آموزش و پرورش تهران آغاز شد.

«زنگ انقلاب» در مدارس تهران نواخته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ مهدی علی اکبر زاده در مراسم نمادین گلبانگ انقلاب اسلامی که در دبیرستان علوی واقع در خیابان 17 شهریور برگزار شد گفت: امروز زنگی برای یک کلاس مهم نواخته می شود، زنگ مکتب انقلاب، زنگی که همه ساله نواخته می شود تا در کلاسی شرکت و نمرات خوبی بگیریم.

وی با بیان اینکه مکتبی که در آن قرار می گیریم و شروع به آموختن می کنیم فراتر از کلاس های معمولی است گفت: مکتب انقلاب درس ایثار و شهادت را آموزش می دهد. کسانی که از این مکتب فارغ‌التحصیل می شوند چه کسانی خواهند بود؟ آنها که جهشی فارغ‌التحصیل شدند، شهدا بودند.

علی اکبر زاده ادامه داد: باید قدر آنهایی که دانش آموخته این مکتب بودند را بدانیم. در سایه فرهنگ ایثار شهادت است که مکتب انقلاب پابرجا خواهد بود.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 38 سال پیش خیابان های تهران در چنین روزی گلباران بود و همه منتظر بودند تا هواپیمای امام فرود بیاید گفت: 10 روز بعد از آمدن امام انقلاب به پیروزی رسید و در تاریخ دنیا ثبت شد و به عنوان شاخصی در دنیا مطرح است.

وی افزود: شما دانش آموزان در این مکتب درس می خوانید و در سایه رشادت آن دانش آموختگان و در امنیت زندگی می کنید و درس می خوانید و ما به وجود شما افتخار می‌کنیم.

همچنین در ادامه این مراسم علیرضا کمره‌ئی، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه زمانی می‌توانیم انقلاب را پاس بداریم که از جزئیات آن آگاه باشیم و بدانیم چه اتفاقی افتاده گفت: انقلاب اسلامی را بزرگترین حادثه اواخر قرن بیستم می‌دانند.
وی افزود : انقلاب اسلامی در ردیف انقلابهای بزرگ دنیا قرار می گیرد و دامنه تاثیر گسترده‌ای داشته است. تاثیر انقلاب اسلامی بر رخدادهای وقوع انقلاب بالا بوده و وقوع انقلاب در کشورهای اسلامی در دهه اخیر متاثر از انقلاب اسلامی ایران بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در چنین روزی حضور رهبر انقلاب در میان مردمی است که به او عشق می‌ورزند عنوان کرد: حضور امام در نخستین ساعات 12 بهمن ماه در مدرسه رفاه نشان دهنده آن است که مدرسه می تواند رشد دهنده و عامل بالندگی جامعه باشد.

وی به سبک رهبری امام خمینی اشاره کرد و گفت :سبک رهبری امام سبک ضابطه مدار بود و باید از آن درس بگیریم. این ایام و آغاز این روز ها را به دانش آموزان و فرهنگیان تبریک می گویم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر