کد خبر: 13447
A

وزیر ارشاد: امیدواریم بودجه تئاتر در سال آینده ۲ برابر شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به افزایش دو برابری بودجه تئاتر در سال آینده ابراز امیدواری کرد.

وزیر ارشاد: امیدواریم بودجه تئاتر در سال آینده ۲ برابر شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری موفقت‌آمیز جشنواره تئاتر فجر، ‌اظهار کرد: همانطور که مشاهده کردیم در جشنواره امسال به طور میانگین 90 الی 110 نمایش به اجرا درآمد که این نشان از اقبال نسل جوان به حوزه تئاتر است.
 
وی با اشاره به حضور 48 کشور در جشنواره تئاتر فجر امسال،‌ خاطرنشان کرد: حضور خارجی‌ها در جشنواره امسال نسبت به گذشته محسوس بود، جشنواره تئاتر فجر امسال با مضمون مسئولیت‌های اجتماعی، محیط زیست و آب برگزار شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه  با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه تئاتر دو اتفاق اساسی رخ داده است،‌ ادامه داد: خوشبختانه شاهد یک نوع بازگشت نسل جوان به تئاتر هستیم و این هنر با عنوان مادر هنرهای ایران با اقبال عمومی خوبی مواجه شده است. توجه نسل جوان به این حوزه موجب شکوفایی و خلاقیت‌های جدیدی شده است به گونه‌ای که بخش زیادی از جوایز جشنواره امسال به نسل جوان تعلق گرفت.
 
وی  واگذاری امور صنفی و خانه تئاتر به پیشکسوتان این هنر را یکی دیگر از اتفاقات مهم در این حوزه عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سال 96 این اتفاق رقم بخورد.
 
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که بودجه تئاتر در سال آینده دو برابر شود.ایسنا
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر