کد خبر: 13512
A

نامه انتقادی نماینده زرتشتیان از اظهارات تفرقه‌افکنانه

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به دبیر شورای عالی امنیت ملی از طرح سخنان ناروا در مورد زرتشتیان پیش و پس از برگزاری جشن سده اعتراض کرد و خواستار جلوگیری از طرح سخنان تفرقه افکنانه، غیرقانونی و غیراخلاقی در این زمینه شد.

نامه انتقادی نماینده زرتشتیان از اظهارات تفرقه‌افکنانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، متن نامه اسفندیار اختیاری به علی شمخانی این شرح است:

« به نام دانای بزرگ هستی بخش
جناب آقای امیر دریابان علی شمخانی
دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی
با درود و احترام

متاسفانه امسال اتفاقاتی پیرامون "جشن بزرگ و ملی سده” که نشان دهنده تمدن و فرهنگ ایرانیان بوده و هزاران سال است در ایران زمین برگزار می شود، رخ داد که جای تامل و تاسف بسیار دارد. جشنی که به واسطه قانون مدار بودن زرتشتیان، هر ساله بر پایه قوانین و به دور از مباحث سیاسی برگزار شده ولی امسال توسط برخی از بزرگان که می بایست خود مجری قانون و گسترش دهنده آن باشند، مورد هجمه قرار گرفت. این افراد چنان بر طبل اختلاف دینی و مذهبی کوبیدند که فراتر از صبر و شکیبایی بود که پیشه شد و به نظر می‌­رسد که برای آن پایانی نیز قائل نیستند. هدف از این مجموعه جریان سازی و سخنرانی ها که هماهنگی عجیبی میان آنها می توان یافت، از بین بردن روح همدلی و همراهی میان ادیان، نژادها و اقوام ایران اهورایی است. به عنوان نمونه، سخنان یکی از این افراد که با آغاز دهه پیروزی ارزشمند انقلاب در جمع خبرنگاران بیان شده است، به پیوست تقدیم می گردد. به نظر می رسد که این افراد سخنان گرانقدر بنیانگذار انقلاب را که در جمع پیروان ادیان الهی اینگونه فرمودند: "ایران مال همه است و ما ملت واحده هستیم”، فراموش کرده اند.

لازم به توضیح می باشد، بر اساس اصل سیزدهم قانون اساسی که برای تک تک ایرانیان، اعم از غیر روحانیان و روحانیان، لازم الاجرا است، آزادی ایرانیان زرتشتی در اجرای کلیه مراسم وآیین ها و در هر کجا که زندگی می کنند، مورد تاکید قرار گرفته است. آزادی که بر خلاف گفته های برخی از افراد، حصار در آن معنا ندارد.

این موارد بارها از سوی مسئولین مورد تاکید قرار گرفته است اما آنچه که امسال رخ داد، همه را به حیرت فرو برد که چگونه مصوبات شورای عالی امنیت ملی که برای همگان لازم الاجرا است، توسط برخی از مسئولین زیر پا گذاشته می شود. این افراد درشت گوی از آن فراتر هم رفته، با توهین و افترا، زرتشتیان قانون مدار را از تربیون های رسمی مورد هجوم قرار می دهند. البته ایرانیان زرتشتی که در راه پیشرفت و سربلندی "ایران” از جان نیز گذشته اند، بیدی نیستند که با این بادها بلرزند ولی بیان اینگونه سخنان تلخ و ناروا، انسان را به یاد گروه هایی می اندازد که امروزه انسانهای بیگناه را در کشورهای همجوار، با نام دین، به خاک و خون می کشند.

لذا از آن شورای محترم عالی امنیت ملی انتظار می رود تا مطابق قانون با الزام چنین افرادی به اجرای مصوبات آن شورای محترم، جلوی چنین حرکت ها و رفتارهای غیراخلاقی و غیر قانونی را بگیرند.
 

با سپاس                         
دکتر اسفندیار اختیاری                 
نماینده ایرانیان زرتشتی »               

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر